UK Govt. trying to control which TV channels we can & cannot watch, reminds me of the old USSR

RT bank accounts blocked in UK – editor-in-chief

RT | October 17, 2016

… The National Westminster Bank has informed RT UK that it will no longer have the broadcaster among its clients. The bank provided no explanation for the decision.

“We have recently undertaken a review of your banking arrangements with us and reached the conclusion that we will no longer provide these facilities,” NatWest said in a letter to RT’s London office.

The bank said that the entire Royal Bank of Scotland Group, of which NatWest is part, would refuse to service RT.

The letter said the decision was final and that it is “not prepared to enter into any discussion in relation to it.”

“We have no idea why it happened, because neither yesterday nor the day before yesterday, nor a month ago, nothing special happened to us, nobody threatened us in any way. Hypothetically, this may have something to do with new British and American sanctions against Russia, which may be announced soon. It may not. Our legal department is dealing with the issue now,” Margarita Simonyan told RBK business news website. … Full article

Cancellation of RT UK’s bank account ‘crude British state propaganda’ – Galloway

RT | October 17, 2016

Former MP George Galloway has waded into the row over the cancellation of RT UK’s bank accounts by NatWest, dubbing the move “crude British state propaganda.”

The politician and establishment critic commented that the decision by the bank, of which the British state is a significant shareholder, to close all of the broadcaster’s accounts was “shocking but not surprising.”

“It comes at a time when it’s been obvious in parliament and in the ‘deep state’ that there is a state of anxiety over the influence and popularity of RT in the country,” Galloway told RT International. “This coincides with a simultaneous fall in the credibility of the British state broadcaster the BBC.” (Full video)

“It’s just crude British state propaganda. They’ve been nervous about RT for some time,” he added.

According to Galloway, the bank is unlikely to give RT any explanation for the decision, since it is largely owned by the British government.

NatWest is part of the Royal Bank Scotland Group, which was saved from bankruptcy by British state injections of up to £37 billion ($64 billion). The recapitalization worked out to the equivalent of £617 ($752) per British taxpayer.

“It flows from the discussions from the last few weeks, about intensifying the sanctions against Syria and Russia,” Galloway said. “It does pose the question: what does Russia do vis-a-vis the BBC, the British state broadcaster. Are there grounds for retaliatory measures against the BBC in Moscow and in Russia? I would have thought yes.”

Downing Street has denied any involvement of the government in the NatWest decision.

“It’s a matter for the bank and it’s for them to decide who they offer services to, based on their own risk appetite,” spokeswoman for Prime Minister Theresa May told reporters, as cited by Reuters.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment: Logo

You are commenting using your account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: