Leaked Docs Expose Massive Syria Propaganda Operation Waged by Western Govt Contractors and Media

Source

Leaked Docs Expose Massive Syria Propaganda Operation Waged by Western Govt  Contractors and Media — Strategic Culture

September 26, 2020

Western government-funded intelligence cutouts trained Syrian opposition leaders, planted stories in media outlets from BBC to Al Jazeera, and ran a cadre of journalists. A trove of leaked documents exposes the propaganda network.

Ben NORTON

Leaked documents show how UK government contractors developed an advanced infrastructure of propaganda to stimulate support in the West for Syria’s political and armed opposition.

Virtually every aspect of the Syrian opposition was cultivated and marketed by Western government-backed public relations firms, from their political narratives to their branding, from what they said to where they said it.

The leaked files reveal how Western intelligence cutouts played the media like a fiddle, carefully crafting English- and Arabic-language media coverage of the war on Syria to churn out a constant stream of pro-opposition coverage.

US and European contractors trained and advised Syrian opposition leaders at all levels, from young media activists to the heads of the parallel government-in-exile. These firms also organized interviews for Syrian opposition leaders on mainstream outlets such as BBC and the UK’s Channel 4.

More than half of the stringers used by Al Jazeera in Syria were trained in a joint US-UK government program called Basma, which produced hundreds of Syrian opposition media activists.

Western government PR firms not only influenced the way the media covered Syria, but as the leaked documents reveal, they produced their own propagandistic pseudo-news for broadcast on major TV networks in the Middle East, including BBC Arabic, Al Jazeera, Al Arabiya, and Orient TV.

These UK-funded firms functioned as full-time PR flacks for the extremist-dominated Syrian armed opposition. One contractor, called InCoStrat, said it was in constant contact with a network of more than 1,600 international journalists and “influencers,” and used them to push pro-opposition talking points.

Another Western government contractor, ARK, crafted a strategy to “re-brand” Syria’s Salafi-jihadist armed opposition by “softening its image.” ARK boasted that it provided opposition propaganda that “aired almost every day on” major Arabic-language TV networks.

Virtually every major Western corporate media outlet was influenced by the UK government-funded disinformation campaign exposed in the trove of leaked documents, from the New York Times to the Washington Post, CNN to The Guardian, the BBC to Buzzfeed.

The files confirm reporting by journalists including The Grayzone’s Max Blumenthal on the role of ARK, the US-UK government contractor, in popularizing the White Helmets in Western media. ARK ran the social media accounts of the White Helmets, and helped turn the Western-funded group into a key propaganda weapon of the Syrian opposition.

The leaked documents consist mainly of material produced under the auspices of the UK Foreign and Commonwealth Office. All of the firms named in the files were contracted by the British government, but many also were running “multi-donor projects” that received funding from the governments of the United States and other Western European countries.

In addition to demonstrating the role these Western intelligence cutouts played in shaping media coverage, the documents shine light on the British government program to train and arm rebel groups in Syria.

Other materials show how London and Western governments worked together to build a new police force in opposition-controlled areas.

Many of these Western-backed opposition groups in Syria were extremist Salafi-jihadists. Some of the UK government contractors whose activities are exposed in these leaked documents were in effect supporting Syrian al-Qaeda affiliate Jabhat al-Nusra and its fanatical offshoots.

The documents were obtained by a group calling itself Anonymous, and were published under a series of files entitled, “Op. HMG [Her Majesty’s Government] Trojan Horse: From Integrity Initiative To Covert Ops Around The Globe. Part 1: Taming Syria.” The unidentified leakers said they aim to “expose criminal activity of the UK’s FCO and secret services,” stating, “We declare war on the British neocolonialism!”

The Grayzone was not able to independently verify the authenticity of the documents. However, the contents tracked closely with reporting on Western destabilization and propaganda operations in Syria by this outlet and many others.

UK Foreign Office and military wage media war on Syria

A leaked UK Foreign and Commonwealth Office report from 2014 reveals a joint operation with the Ministry of Defence and the Department for International Development to support “strategic communications, research, monitoring and evaluation and operational support to Syrian opposition entities.”

The UK FOC stated clearly that this campaign consisted of “creating network linkages between political movements and media outlets,” by the “building of local independent media platforms.”

The British government planned “Mentoring, training and coaching for enhanced delivery of media services, including digital and social media.”

Its goal was “to provide PR and media handling trainers, as well as technical staff, such as cameramen, webmasters and interpreters,” along with the “production of speeches, press releases and other media communications.”

An additional 2017 government document explains clearly how Britain funded the “selection, training, support and communications mentoring of Syrian activists who share the UK’s vision for a future Syria… and who will abide by a set of values that are consistent with UK policy.”

This initiative entailed British government funding “to support Syrian grassroots media activism within both the civilian and armed opposition spheres,” and was targeted at Syrians living in both “extremist and moderate” opposition-held territory.

In other words, the UK Foreign Office and military crafted plans to wage a comprehensive media war on Syria. To establish an infrastructure capable of managing the propaganda blitz, Britain paid a series of government contractors, including ARK, The Global Strategy Network (TGSN), Innovative Communication & Strategies (InCoStrat), and Albany.

The work of these firms overlapped, and some collaborated in their projects to cultivate the Syrian opposition.

Western government contractor ARK plays the media like the fiddle

One of the main British government contractors behind the Syria regime-change scheme was called ARK (Analysis Research Knowledge).

ARK FZC is based in Dubai, in the United Arab Emirates. It brands itself as a humanitarian NGO, claiming it “was created in order to assist the most vulnerable,” by establishing a “social enterprise,  empowering local communities through the provision of agile and sustainable interventions to create greater stability, opportunity and hope for the future.”

In reality ARK is an intelligence cutout that functions as an arm of Western interventionism.

In a leaked document it filed with the British government, ARK said its “focus since 2012 has been delivering highly effective, politically-and conflict-sensitive Syria programming for the governments of the United Kingdom, United States, Denmark, Canada, Japan and the European Union.”

ARK boasted of overseeing $66 million worth of contracts to support pro-opposition efforts in Syria.

On its website, ARK lists all of these governments as clients, as well as the United Nations.

ARK contractor Syria UK US Australia Canada

In its Syria operations, ARK worked together with another UK contractor called The Global Strategy Network (TGSN), which is directed by Richard Barrett, a former director of global counter-terrorism at MI6.

ARK apparently had operatives on the ground inside Syria at the beginning of the regime-change attempt in 2011, reporting to the UK FCO that “ARK staff are in regular contact with activists and civil society actors whom they initially met during the outbreak of protests in spring 2011.”

The UK contractor boasted an “extensive network of civil society and community actors that ARK has helped through a dedicated capacity building centre ARK established in Gaziantep,” a city in southern Turkey that has been a base of intelligence operations against the Syrian government.

ARK played a central role in developing the foundations of the Syrian political opposition’s narrative. In one leaked document, the firm took credit for the “development of a core Syrian opposition narrative,” which was apparently crafted during a series of workshops with opposition leaders sponsored by the US and UK governments.

ARK trained all levels of the Syrian opposition in communications, from “citizen journalism workshops with Syrian media activists, to working with senior members of the National Coalition to develop a core communications narrative.”

The firm even oversaw the PR strategy for the Supreme Military Council (SMC), the leadership of the official armed wing of Syria’s opposition, the Free Syrian Army (FSA). ARK created a complex PR campaign to “provide a ‘re-branding’ of the SMC in order to distinguish itself from extremist armed opposition groups and to establish the image of a functioning, inclusive, disciplined and professional military body.”

ARK admitted that it sought to whitewash Syria’s armed opposition, which had been largely dominated by Salafi-jihadists, by “Softening the FSA Image.”

ARK contractor Syria soften FSA image

ARK took the lead in developing a massive network of opposition media activists in Syria, and openly took credit for inspiring protests inside the country.

In its training centers in Syria and southern Turkey, the Western government contractor reported, “More than 150 activists have been trained and equipped by ARK on topics from the basics of camera handling, lighting, and sound to producing reports, journalistic safety, online security, and ethical reporting.”

The firm flooded Syria with opposition propaganda. In just six months, ARK reported that 668,600 of its print products were distributed inside Syria, including “posters, flyers, informative booklets, activity books and other campaign-related materials.”

In one document spelling out the UK contractors’ communications operations in Syria, ARK and the British intelligence cutout TGSN boasted of overseeing the following media assets inside the country: 97 video stringers, 23 writers, 49 distributors, 23 photographers, 19 in-country trainers, eight training centers, three media offices, and 32 research officers.

ARK emphasized that it had “well-established contacts” with some of the top media outlets in the world, naming Reuters, the New York Times, CNN, the BBC, The Guardian, the Financial Times, The Times, Al Jazeera, Sky News Arabic, Orient TV, and Al Arabiya.

The UK contractor added, “ARK has provided regular branded and unbranded content to key pan-Arab and Syria-focused satellite TV channels such as Al Jazeera, Al Arabiya, BBC Arabic, Orient TV, Aleppo Today, Souria al-Ghadd, and Souria al-Sha’ab since 2012.”

“ARK products promoting HMG (Her Majesty’s Government) priorities by fostering attitudinal and behavioural change are broadcast almost every day on pan-Arab channels,” the firm bragged. “In 2014, 20 branded and un-branded Syria reports were produced on average by ARK each month and broadcast on major pan-Arab television channels such as Al Arabiya, Al Jazeera, and Orient TV.”

“ARK has almost daily conversations with channels and weekly meetings to engage and understand editorial preferences,” the Western intelligence cutout said.

The firm also took credit for placing 10 articles per month in pan-Arab newspapers such as Al Hayat and Asharq Al-Awsat.

US-UK program Basma cultivates Syrian media activists

The Syrian opposition media war was organized within the framework of a project called Basma. ARK worked with other Western government contractors through Basma in order to train Syrian opposition activists.

With funding from both the US and UK governments, Basma developed into an enormously influential platform. Its Arabic Facebook page had over 500,000 followers, and on YouTube it built up a large following as well.

Mainstream corporate media outlets misleadingly portrayed Basma as a “Syrian citizen journalism platform,” or a “civil society group working for a ‘liberatory, progressive transition to a new Syria.’” In reality it was a Western government astroturfing operation to cultivate opposition propagandists.

Nine of the 16 stringers used by Al Jazeera in Syria were trained through the US/UK government’s Basma initiative, ARK boasted in a leaked document.

In an earlier report for the UK FCO, filed just three years into its work, ARK claimed to have “trained over 1,400 beneficiaries representing over 210 beneficiary organisations in more than 130 workshops, and disbursed more than 53,000 individual pieces of equipment,” in a vast network that reached “into all of Syria’s 14 governorates,” which included both opposition- and government-held areas.

ARK UK contractor Syria media map

The Western contractor published a map highlighting its network of stringers and media activists and their relationships with the White Helmets as well as newly created police forces across opposition-controlled Syria.

ARK UK contractor Syria opposition media map

In its trainings, ARK developed opposition spokespeople, taught them how to speak with the press, and then helped arrange interviews with mainstream Arabic- and English-language media outlets.

ARK described its strategy “to identify credible, moderate civilian governance spokespeople who will be promoted as go-to interlocutors for regional and international media. They will echo key messages linked to the coordinated local campaigns across all media, with consortium platforms able to cover this messaging as well and encourage other outlets to pick it up.”

In addition to working with the international press and cultivating opposition leaders, ARK helped develop a massive opposition media super-structure.

ARK said it was a “key implementer of a multi-donor effort to develop a network of FM radio stations and community magazines inside Syria since 2012.” The contractor worked with 14 FM stations and 11 magazines inside Syria, including both Arabic- and Kurdish-language radio.

To propagate opposition broadcasts across Syria, ARK designed what it called “Radio in a Box” (RIAB) kits in 2012. The firm took credit for providing equipment to 48 transmission sites.

ARK also circulated up to 30,000 magazines per month. It reported that “ARK-supported magazines were the three most popular in Aleppo City; the most popular magazine in Homs City; and the most popular magazine in Qamishli.”

A Syrian opposition propaganda outlet directly run by ARK, called Moubader, developed a huge following on social media, including more than 200,000 likes on Facebook. ARK printed 15,000 copies per month of a “high-quality hard copy” Moubader magazine and distributed it “across opposition-held areas of Syria.”

The British contractor TGSN, which worked alongside ARK, developed its own outlet called the “Revolutionary Forces of Syria Media Office (RFS),” a leaked document shows. This confirms a 2016 report in The Grayzone by contributor Rania Khalek, who obtained emails showing how the UK government-backed RFS media office offered to pay one journalist a staggering $17,000 per month to produce propaganda for Syrian rebels.

Another leaked record shows that in just one year, in 2018 – which was apparently the final year of ARK’s Syria program – the firm billed the UK government for a staggering 2.3 million British pounds.

This enormous ARK propaganda operation was directed by Firas Budeiri, who had previously served as the Syria director for the UK-based international NGO Save the Children.

40 percent of ARK’s Syria project team were Syrian citizens, and another 25 percent were Turkish. The firm said its Syria team staff had “extensive experience managing programmes and conducting research funded by many different governmental clients in Lebanon, Jordan, Syria, Yemen, Turkey, the Palestinian Territories, Iraq and other conflict-affected states.”

Western contractor ARK cultivates White Helmets “to keep Syria in the news”

The Western contractor ARK was a central force in launching the White Helmets operation.

The leaked documents show ARK ran the Twitter and Facebook pages of Syria Civil Defense, known more commonly as the White Helmets.

ARK took credit for developing “an internationally-focused communications campaign designed to raise global awareness of the (White Helmets) teams and their life saving work.”

ARK also facilitated communications between the White Helmets and The Syria Campaign, a PR firm run out of London and New York that helped popularize the White Helmets in the United States.

It was apparently “following subsequent discussions with ARK and the teams” that The Syria Campaign “selected civil defence to front its campaign to keep Syria in the news,” the firm wrote in a report for the UK Foreign Office.

“With ARK’s guidance, TSC (The Syria Campaign) also attended ARK’s civil defence training sessions to create media content for its #WhiteHelmets campaign which launched in August 2014 and has since gone viral,” the Western contractor added.

In 2014, ARK produced a long-form documentary on the White Helmets, titled “Digging for Life,” which was repeatedly broadcast on Orient TV.

While it was running the White Helmets’ social media accounts, ARK bragged that it was boosting followers and views on the Facebook page for Idlib City Council.

The Syrian city of Idlib was taken over by al-Qaeda affiliate Jabhat al-Nusra, which then went on to publicly execute women who were accused of adultery.

While effectively aiding these al-Qaeda-aligned extremist groups, ARK and the British intelligence cutout TGSN also signed a document with the FCO hilariously pledging to follow “UK guidance on gender sensitivity” and “ensure gender is considered in all capacity building and campaign development.”

Setting the stage for lawfare on Syria

Another leaked document shows the Western government-backed firm ARK revealing that, back in 2011, it worked with another government contractor called Tsamota to help develop the Syrian Commission for Justice and Accountability (SCJA). In 2014, SCJA changed its name to the Commission for International Justice and Accountability (CIJA).

The Grayzone exposed CIJA as a Western government-funded regime-change organization whose investigators collaborated with al-Qaeda and its extremist allies in order to wage lawfare on the Syrian government.

ARK noted that the project initially worked “with seed funding from the UK Conflict Pool to support investigative and forensic training for Syrian war crimes investigators” and has since “grown to become a major component of Syria’s transitional justice architecture.”

Since the US, European Union, and their Middle East allies lost the military phase of their war on Syria, CIJA has taken the lead in trying to prolong the regime-change campaign through lawfare.

InCoStrat creates media network, helps them interview al-Qaeda

In the leaked documents, another UK government contractor called Innovative Communications Strategies (InCoStrat) boasted of building a massive “network of over 1600 journalists and key influencers with an interest in Syria.”

InCoStrat stressed that it was “managing and delivering a multi donor project in support of UK Foreign Policy objectives” in Syria, “specifically providing strategic communication support to the moderate armed opposition.”

Other funders of InCoStrat’s work with the opposition in Syria, the firm disclosed, included the US government, the United Arab Emirates, and anti-Assad Syrian businessmen.

InCoStrat served as a liaison between its government clients and the Syrian National Coalition, the Western-backed parallel government that the opposition tried to create. InCoStrat advised senior leaders of this Syrian shadow regime, and even ran the National Coalition’s own media office from Istanbul, Turkey.

The Western contractor took credit for organizing a 2014 BBC interview with Ahmad Jarba, the then-president of the opposition National Coalition.

The firm added that “journalists have often reached out to us in search of the appropriate people for their programmes.” As an example, InCoStrat said it helped plant its own Syrian opposition activists in BBC Arabic reports. The firm then added, “Once making the initial connections we encouraged the Syrians to maintain the relationships with the journalists in the BBC instead of using ourselves as the conduit.”

Like ARK, InCoStrat worked closely with the press. The firm said it had “extensive experience in engaging Arab and international news media,” adding that it worked directly with “heads of regional news in major satellite TV networks, press bureaus and print media.”

“Key members of InCoStrat have previously worked as Middle East correspondents for some of the world’s largest news agencies including Reuters,” the Western contractor added.

Also like ARK, InCoStrat established a vast media infrastructure. The firm set up Syrian opposition media offices in Dera’a, Syria; Istanbul and Reyhanli, Turkey; and Amman, Jordan.

InCoStrat worked with 130 stringers across Syria, and said it had more than 120 reporters working inside the country, along with “an additional five official spokesmen who appear several times a week on international and regional TV.”

InCoStrat also established eight FM radio stations and six community magazines across Syria.

The firm reported that it penetrated the armed opposition by developing “strong relationships with 54 brigade commanders in Syria’s southern front,” that involved “daily, direct engagement with the commanders and their officers inside Syria,” as well as defected officers Free Syrian Army (FSA) units in government-held Damascus.

In the leaked documents, InCoStrat boasted that its reporters organized interviews with many armed opposition militias, including the al-Qaeda affiliate Jabhat al-Nusra.

Don’t just plants media stories; “initiate an event” to create your own scandals

In its media war on Damascus, InCoStrat pursued a two-pronged campaign that consisted of the following: “a) Guerrilla Campaign. Use the media to create the event. b) Guerrilla Tactics. Initiate an event to create the media effect.”

The intelligence cutout therefore sought to use the media as a weapon to advance tangible political demands of the Syrian opposition.

In one case, InCoStrat took credit for a successful international campaign to force the Syrian government to lift its siege of the extremist-held opposition stronghold of Homs. The Grayzone contributor Rania Khalek reported on the crisis in Homs, which was besieged by Damascus after the far-right Sunni fundamentalists that controlled it began carrying out sectarian massacres against religious minorities and kidnapping Alawite civilians.

“We connected international journalists with Syrians living in besieged Homs,” InCoStrat explained. It organized an interview between Britain’s Channel 4 and a doctor in the city, which helped raise international attention, ultimately leading to an end to the siege.

In another instance, the UK contractor said it “produced postcards, posters and reports” comparing the secular government of Bashar al-Assad to the fundamentalist Salafi-jihadists in ISIS. Then it “provided a credible, Arabic-English speaking Syrian spokesperson to engage the media.”

The campaign was very successful, according to InCoStrat: Al-Jazeera America and The National published the firm’s propaganda posters. The British contractor also organized interviews on the topic with The New York Times, The Washington Post, CNN, The Guardian, The Times, Buzzfeed, Al-Jazeera, Suriya Al-Sham, and Orient.

InCoStrat Syrian opposition media Assad ISIS

After regime change comes Nation Building Inc.

InCoStrat has apparently been involved in numerous Western-backed regime-change operations.

In one leaked document, the firm said it helped to train civil society organizations in marketing, media, and communications in Afghanistan, Honduras, Iraq, Syria, and Libya. It even trained a team of anti-Saddam Hussein journalists inside Basra, Iraq after the joint US-UK invasion.

In addition to contracting for the United Kingdom, InCoStrat disclosed that it has worked for the governments of the United States, Singapore, Latvia, Sweden, Denmark, and Libya.

After NATO destroyed the Libyan state in a regime-change war in 2011, InCoStrat was brought in in 2012 to conduct similar communications work for the Libyan National Transitional Council, the Western-backed opposition that sought to take power.

Coordinating with extremist militias, cooking news to “reinforce the core narrative”

The leaked documents shed further light on a UK government contractor called Albany.

Albany boasted that it “secured the participation of an extensive local network of over 55 stringers, reporters and videographers” to influence media narratives and advance UK foreign policy interests.

The firm helped create an influential Syrian opposition media outfit called Enab Baladi. Founded in 2011 in the anti-Assad hub of Daraya, at the beginning of the war, Enab Baladi was aggressively marketed in the Western press as a grassroots Syrian media operation.

In reality, Enab Baladi was the product of a British contractor that took responsibility for its evolution “from an amateur-run entity into one of the most prominent Syrian media organizations.”

Albany also coordinated communications between opposition media outlets and extremist Islamist opposition groups by hiring an “engagement leader (who) has deep credibility with key groups including (north) Failaq ash-Sham, Jabha Shammiyeh, Jaysh Idleb al Hur, Ahrar ash-Sham, (center) Jaysh al Islam, Failaq al Rahman, and (south) Jaysh Tahrir.” Many of these militias were linked to al-Qaeda and are now recognized by the US Department of State and European governments as official terrorist groups.

Unlike other Western government contractors active in Syria, which often tried to feign a semblance of balance, Albany made it clear that its media reporting was nothing more than propaganda.

The firm admitted that it trained Syrian media activists in a unique “newsroom process” that called to “curate” news by “collecting and organising stories and content that support and reinforce the core narrative.”

In 2014, Albany boasted of running the Syrian National Coalition’s communications team at the Geneva Peace talks.

Albany also warned that revelations of Western government funding for these opposition media organizations that were being portrayed as grassroots initiatives would discredit them.

When internal emails were leaked showing that the massive opposition media platform Basma Syria was funded by the United States and Britain, Albany wrote, “the Basma brand has been compromised following leaks about funding project aims.”

The leaks on social media “have damaged the credibility and trustworthiness of the existing branded platform,” Albany wrote. “Credibility and trust are the key currencies of the activities envisaged and for this reason we consider it essential to refresh the approach if the content to be disseminated is to have effect.” The Basma website was taken down soon after.

These files provide clear insight into how the Syrian opposition was cultivated by Western governments with imperial designs on Damascus, and was kept afloat with staggering sums of cash that flowed from the pockets of British taxpayers – often to the benefit of fanatical militiamen allied with Al Qaeda.

While Dutch prosecutors prepare war crimes charges against the Syrian government for fighting off the onslaught, the leaked files are a reminder of the leading role that Western states and their war-profiteering companies played in the carefully organized destruction of the country.

thegrayzone.comThe views of individual contributors do not necessarily represent those of the Strategic Culture Foundation.

Lebanese writer explains why ‘Westerners have no remorse when killing others’

September 03, 2020

Via The Saker

Middle East Observer

Description:

Lebanese writer and researcher of Islamic Studies, Sayed Abbas Noureddine, gives two reasons why he thinks the ‘West can continue oppressing other nations without any empathy or remorse’.

Source: Islamona (YouTube)
Date: Mar 7, 2020

Transcript:

In the name of God, the most gracious, the most merciful. A close look at the Western psyche, the Western man’s personality, and the way he deals with matters related to us, indicates that in the foreseeable future, Western man will continue to provide the necessary fuel for his governments and regimes to continue oppressing, attacking and persecuting us.However, the problem in this context is not that the Western man is an inherently hostile being who intentionally seeks to oppress i.e. that he knows we are innocent, he knows what he is doing is wrong, yet he continues to carry it out. That is not the case. However, there are two main elements being worked on in general – of course we’re talking in general here – to keep Western man and Western societies as providers of the fuel and resources (that their rulers seek).Thus, (Western states) are able to continue developing their weapons, to continue putting forward armies and soldiers dedicated to entering our regions to fight and kill us.

See how (common it is) for professional (Western) soldiers to kill (innocent) people in cold blood. Many Westerners, when they hear that dozens or even hundreds of us have been killed, feel nothing towards this, neither remorse nor empathy. Why? Because they believe perhaps that we deserve death, or that we form a threat to civilization, or that we are simply evil.

Here, there are two elements which crystallized in the mind and personality of the Western man, leading him to continue to provide the fuel for these ominous policies (by Western governments). The first element is that Western man views his government through the lens of economic well-being and comfort. That is, the extent to which his government provides (him/her with) services and privileges in terms of livelihood.

In short, the issue of livelihood and economic prosperity is a central issue for the Western man in terms of evaluating his government’s (legitimacy/performance). For instance, if Trump launches wars in which millions are killed, the Western man will remain largely silent before such a scene, as long as Trump (manages through such wars) to reduce the unemployment rate in (America) for instance. By merely bringing about some economic improvements, Trump secured a great percentage of votes or support (from Americans). In other words, he gained a widely popular base within American society. This scene also takes place in say Britain, France or Germany.

The red line for Westerners vis-à-vis their governments is (precisely) this issue of (economic) wellbeing and prosperity. Therefore, you can see that Western governments work on the economic dimension whenever they intend to carry out any sinister or ominous foreign actions or policies against any world nation.

The second element regarding the Western psyche was intensively worked upon for hundreds of years, especially during the last century, by (Western) societies, institutions, media, and various forces within their culture, and that is the ‘demonization of the Other’. Meaning that according to them, we cannot be imagined as ‘good’. As far as they’re concerned, we are ‘evil’ (beings) or devils that must be killed or exterminated, or preferably, that we ought not to exist on the face of this planet. This ‘demonization of the Other’ process was worked upon intensively.

Therefore, when a Westerner feels empathy for a whale stuck between icebergs, but very rarely empathizes, if at all, with the Palestinian people, who are slaughtered, killed and subjected to all this oppression – this is because the Westerner is unable to extract these demonized images from his mind and imagination, images which (Western) media, educational institutions and (various Western) literature worked intensively on for centuries. Due to this culture, the Western man is unable to accept or view us as normal human beings, or as real people, or at least as people who deserve to live or have dignity.

Unfortunately, in this regard, we have major shortcomings that we must work on, not for the sake of the Western man, but for the sake of completing the (moral) argument against this (Western) world. If we do this, God willing the great Divine support will arrive (to change this situation).

(Important Note: Please help us keep producing independent translations for you by contributing as little as $1/month here: https://www.patreon.com/MiddleEastObserver?fan_landing=true)

Read transcript: http://middleeastobserver.net/lebanese-writer-explains-why-westerners-have-no-remorse-when-killing-others/

Western Media’s Favorite Hong Kong ‘Freedom Struggle Writer’ Is American Ex-Amnesty Staffer in Yellowface

By Max Blumenthal

Source

 

Hong Kong Tsung Gan Brian Kern yellowface media f92af

An American man with ties to Amnesty International and key Hong Kong separatist figures has been posing online as a Hong Kong native named Kong Tsung-gan. Routinely cited as a grassroots activist and writer by major media organizations and published in English-language media, the fictitious character Kong appears to have been concocted to disseminate anti-China propaganda behind the cover of yellowface.

Through Kong Tsung-gan’s prolific digital presence and uninterrogated reputation in mainstream Western media, he disseminates a constant stream of content hyping up the Hong Kong “freedom struggle” while clamoring for the US to turn up the heat on China.

Whispers about Kong’s true identity have been circulating on social media among Hong Kong residents, and was even mentioned in a brief account last December by The Standard.

The Grayzone spoke to several locals outraged by a deceptive stunt they considered not only unethical, but racist. They said they have kept their views to themselves due to the atmosphere of intimidation looming over the city, where self-styled “freedom fighters” harass and target seemingly anyone who speaks out publicly against them.

In this investigation, The Grayzone connected the dots between Kong and an American man who has become a major presence in Western media and at protests around Hong Kong. Our research indicates that Kong’s editors and prominent protest cheerleaders were likely aware of the deceptive ploy.

Kong Tsung-gan bursts onto Hong Kong Twitter scene, becomes go-to source for anti-China content

The Twitter user Kong Tsung-gan (@KongTsungGan) first appeared in March 2015. Kong Tsung-gan’s earliest tweets featured commentary about Tibet and the Hong Kong Umbrella Movement.

At some point, Kong changed his Twitter avatar to a black-and-white headshot of an unknown Asian person. A search of the Wayback Machine internet archive shows that this photo remained up until sometime in late 2019.

Later, Kong changed his Twitter avatar to an image depicting Liu Xia, the wife of the late Nobel Prize-winning dissident Liu Xiaobo. Liu Xiaobo was a right-wing ideologue who celebrated the US wars on Vietnam, Afghanistan, and Iraq, and was rewarded with the 2014 Democracy Award by the National Endowment for Democracy – the favorite meddling machine of the US government.

As of August 2020, Kong Tsung-gan’s Twitter account boasts more than 32,000 followers. He live-tweets during protests, posts incendiary commentary about the Communist Party of China (CPC), likens the Hong Kong “struggle” to Tibet and Xinjiang, begs the United States to ram through sanction bills like the Hong Kong Safe Harbor and Hong Kong People’s Freedom and Choice Acts, urges NBA star Lebron James to “find out about our freedom struggle,” retweets Nancy Pelosi and other US politicians, promotes his books, maintains an ongoing tally of arrests in his regular “#HK CRACKDOWN WATCH UPDATE,” and disseminates images of protest posters.

At around the time he created his Twitter account, Kong Tsung-gan published his first Medium post. He has since filled his Medium feed with protest timelines, lists of recommended human rights books and journalism (including a link to the questionable China “expert” Adrian Zenz), and “first-hand accounts” of his protest experiences on the ground. In one account, Kong Tsung-gan claimed he attended a Band 1 government school, implying he was a native Hong Kong resident.

Kong’s work has been amplified by Joshua Wong, the Hong Kong protest poster-boy who has enjoyed photo-ops with neoconservative Republican senators like Marco Rubio and Tom Cotton.

Thanks to his continual stream of content on Twitter and Medium, and his platform on the website Hong Kong Free Press, Kong Tsung-gan has become one of mainstream Western media’s go-to sources for soundbites.

Kong Tsung-gan: Darling of the Western press

Since bursting onto the Hong Kong Twitter scene, Kong Tsung-gan has been quoted by a who’s who of Western corporate media outlets. He has been described as an “author” (CNNGlobe and MailTime), “writer and activist” (New York TimesWashington Post), “activist and author” (LA Times),“activist” (AFPAl Jazeera), “writer, educator and activist” (Guardian), “political writer” (Foreign Policy), “writer” (Vice), and “Hong Kong writer and activist” in an op-ed posted by the Nikkei Asian Review.

Kong has also been cited as a “Hong Kong journalist and rights activist” by Radio Free Asia and as a “rights activist and author” by Voice of America, two subsidiaries of the US Agency for Global Media (USAGM). Tasked with a mission to “be consistent with the broad foreign policy objectives of the United States,” the USAGM budgeted around $2 million to support protests in Hong Kong in 2020.

When he is not churning out commentary on Twitter and Medium accounts, Kong Tsung-gan is a columnist at Hong Kong Free Press (HKFP) and publishes books about the Hong Kong “freedom struggle,” whose proceeds go directly to HKFP.

Hong Kong Free Press describes itself as an “impartial non-profit media outlet” and “completely independent.” The outlet also boasted that it “gets full marks” from a supposed journalism ethics verification initiative called News Guard, which happens to be overseen by a collection of former US government national security and law enforcement officials.

HKFP editor-in-chief Tom Grundy has boasted of rejecting article pitches from deceptive figures operating behind false identities. At the same time, Grundy has provided a regular home for Kong’s commentary.

The Grayzone emailed HKFP to request a comment on Kong’s identity, but received no reply.

The distinctly American voice of Kong Tsung-gan

To burnish his reputation as a reliable source, Kong Tsung-gan has furnished audio interviews to Western outlets. In July 2019, Kong Tsung-gan was featured on Louisa Lim’s Little Red Podcast alongside National Endowment for Democracy fellow Johnson Yeung, lawmaker Eddie Chu Hoi-Dick, and former Hong Kong Chief Secretary Anson Chan.

Around the same time, an American man in Hong Kong named Brian Kern spoke to RTHK at a march commemorating the Tiananmen anniversary.

A close listen to both audio clips, along with an interview Kong furnished to an Italian interviewer, demonstrates that Kong Tsung-gan and Brian Kern are the same person.

Listen for yourself here, or in the video embedded at the top of this article:

Indeed, the distinctively American voices of Kong Tsung-gan and Brian Kern are the same.

So why have news outlets like Hong Kong Free Press failed to disclose that Kong Tsung-gan is a pen name for an American man? Who is Brian Kern? And why is he yellowfacing as Kong Tsung-gan?

In plain sight: American teacher coordinating with Hong Kong protesters

Brian Patrick Kern has been a fixture at the Hong Kong protests since they erupted in 2019. He has been profiled by the Chinese press, photographed cleaning egg stains off the walls of the police headquarters and escorting his children to demonstrations.

Kern has even been filmed coordinating with protesters and rioters in videos circulating on social media.

*(Brian Kern conferring with Hong Kong protesters)

In another video that went viral on social media, Kern was filmed screaming at the police: “You’re a communist puppet! … Kill us all!… With your bug gun, shoot me! I’m so violent! I’m a violent rioter! Shoot me! Your communist masters will love you!”

Brian Kern also writes for the HKFP as a guest contributor under his own name.

Clearly, Kern enjoys the spotlight, and has no apparent fear of local authorities.

But few people know that Brian Kern also hides behind the persona of Kong Tsung-gan, furnishing quotes to media outlets across the West as an expert native source on the Hong Kong “freedom struggle.”

Brian Kern publishes anti-China books under at least two pseudonyms

Not only does Brian Patrick Kern write as Kong Tsung-gan, which he romanized to seem like a Hong Kong native; he also writes under the pen name Xun Yuezang, romanized to appear as a Chinese mainlander. Writings under both aliases are filled with warnings of the “creeping control of the Chinese Communist Party.”

As Kong Tsung-gan, Brian Kern has published three booksUmbrella: A Political Tale from Hong Kong (Pema Press), As long as there is resistance, there is hope: Essays on the Hong Kong freedom struggle in the post-Umbrella Movement era, 2014-2018 (Pema Press), and Liberate Hong Kong: Stories from the Freedom Struggle (Mekong Review).

As Xun Yuezang, Brian Kern has published Liberationists (Pema Press), which “tells the story of a human rights worker who disappears while crossing the border between Hong Kong and mainland China.” One reviewer wrote, “like many debut novels, [Liberationists] a work weighed down by its own good intentions.” In the book, “Xun Yuezang” discloses that it was published under a pseudonym.

No matter which alias he is employing, Brian Kern’s mission is clear: To portray the CPC as one of the world’s most dangerous evildoers.

Kern’s books also are filled with clues exposing him as the man behind both Xun Yuezang and Kong Tsung-gan. Xun Yuezang dedicated the book Liberationists to Mayren “who struggled so long to be free.” Brian Kern’s mother is named Mayren.

Liberationists was also dedicated to someone referred to simply as “Y.” Similarly, Kong Tsung-gan dedicated Liberate Hong Kong: Stories from the Freedom Struggle to “Y, for the shared struggle.” The name of Brian Kern’s wife, Yatman, begins with the letter “Y.”

Pema Press is the publisher for the work by Xun and Kong. Brian Kern’s daughter happens to be named Pema – the same name as the publisher. (It is possible Kern named both his publishing house and his daughter after Jetsun Pema, sister of the Dalai Lama, with whom he and his wife worked in the Tibetan Children’s Villages charity.)

Kern’s Orientalist stunt could be compared to that of Michael Derrick Hudson, a white middle-aged poet from Indiana who struggled to get his work published until he began submitting it to journals under the pseudonym Yi-Fen Chou.

Unlike Hudson’s fake Chinese persona, however, Kern is a political actor posing as a native grassroots activist to spread propaganda. His ploy is therefore more reminiscent of the “Gay Girl in Damascus” hoax, in which Tom MacMaster, a 40-year-old American graduate student at the University of Edinburgh, posed as a Damascus-based lesbian activist named “Amina Arraf” to gin up left-liberal support for regime change in Syria throughout 2011.

Kern’s personal profile is similar to MacMaster’s as well. Both are activist-minded liberal internationalist types with PhDs in literature. But unlike MacMaster, who forged a career in academia, Kern also has a record of work in the human rights industry.

Amnesty and US regime change links

Brain Kern grew up in Minnesota and completed his PhD in Comparative Literature at Brown University in 1996. In 1998, he began teaching at the Red Cross Nordic United World College (UWCRCN) in Norway, where he met his wife, Yatman Cheng.

Cheng graduated from UWCRCN in 2002 and received a Jardine Foundation scholarship to attend Oxford. In 2003 or 2004, as a university student, she volunteered with the Tibetan Children’s Villages in India on a trip organized by her college and led by Brian Kern.

In 2004, Cheng became a summer intern at the Hong Kong think tank Civic Exchange, which has received funding from the National Democratic Institute, a subsidiary of the US government-funded National Endowment for Democracy. Cheng and Kern lived in London in 2007, where Kern worked for Amnesty International as a member of their education team.

In 2008, they moved to Hong Kong, where Kern began teaching at the Chinese International School and established its human rights club.

A few of Kern’s former students appear to work with him behind the cover of his false Asian identity. Several have translated work by Joshua Wong for Kong Tsung-gan’s Medium blog, and one designed the cover for one of Kong Tsung-gan’s books.

Where is Brian Kern now?

Brian Patrick Kern was last seen in public on May 24, 2020, marching with lawmaker Eddie Chu Hoi-Dick in a demonstration against China’s National Security Law.

Weeks later, Kong Tsung-gan published his next book, Liberate Hong Kong: Stories From The Freedom Struggle. Hong Kong’s last British colonial governor Chris Patten praised the tract as “a fascinating insider’s look at what has happened, which will be a defining issue for China’s place in the twenty-first century.”

Did Chris Patten know Kong Tsung-gan was a made-up person?

And how about Tom Grundy, the editor-in-chief of Hong Kong Free Press? Did he know that his columnist, Kong, was actually an American named Brian Kern?

Below, Kern can be seen warmly greeting Grundy during the June 2019 Wan Chai Police station siege:

This August, Kong Tsung-gan published a long-winded diatribe against China’s National Security Law in the Mekong Review, clamoring for harsh US sanctions on Beijing. While acknowledging in small print at the end of the essay that Kong was a pen name, Kern continued to insinuate that he was a Hong Kong native.

“An indication of just how draconian the CCP edict is, is that I could be arrested, charged with ‘colluding with foreign forces’, and face up to life in prison just for calling for sanctions on CCP and HK officials,” he wrote.

In reality, the author was not colluding with foreign forces. He was the foreign force.

According to Hong Kong locals contacted by The Grayzone, Kern is rumored to have left the city.

Who controls the British Government response to Covid–19? (Part 1)

By Vanessa Beeley

Source

“The welfare of humanity is always the alibi of tyrants” — Albert Camus

As Britain hurtles headlong towards neo-feudalist governance with heightened surveillance, micro-management of society and an uptick in fascistic policing of the draconian measures imposed to combat the “threat” of Covid–19, it is perhaps time to analyse the real forces behind this “new normal”.

There is now serious doubt over the correlation between lockdown and saving lives. Reality is creeping into the Covid–19 dialogue. It is becoming apparent that people are getting sick because they are being isolated and effectively living under house arrest, condemned as “murderers” if they so much as think about breaking curfew, being snitched on by neighbours for “gathering” more than two people together in their back gardens.

The following graph was produced by UK Column and demonstrates the lack of correlation between lockdown and “saving lives”:

Updated 21/4/20

The numbers game is acting in many instances as a smokescreen. It is impossible to rely upon “official” statistics, that vary wildly from one website to another: statistics that rely upon unreliable and sporadic testing procedures. and based upon death certificates that misrepresent the actual cause of death as Covid–19, regardless of pre-existing medical conditions. Statistics, too, that were set in stone very early on in the development stages, when the perspective was limited and compressed, before a true picture could be seen. The newly emerging statistics are now increasingly undermining initial conclusions and pointing to the futility and negative consequences of lockdown.

It is now accepted that there is a high mortality rate among the elderly in care homes in the UK and globally — among the same elderly civilians who are being “asked” to sign DNRs (Do Not Resuscitate) forms. This amounts to signing their own death warrant, should they present any of the Covid–19 symptoms. They will be neglected, isolated from their families when at their most vulnerable and left alone to die, even though it is possible that they have not contracted the virus.

Instead of offering proactive and positive suggestions that will enable our immune systems to combat the disease, the British Government is ensuring conditions that will suppress immune systems to dangerous levels and create the perfect environment for Covid–19 to flourish.

Britain has now received an estimated 1.4 million new benefit claims for welfare payments, “about seven times the normal level”. The government has pledged to bail out “80% of pay of workers who are temporarily laid off” but I have personally spoken to self-employed individuals who find themselves falling between the cracks that qualify them for financial support and now face an indefinite period of time without income.

These measures are being imposed in a country that, since 2012, has seen an exponential growth in child poverty to potentially sub-Victorian levels. In March 2019, the number of children living in “absolute poverty” grew by a staggering 200,000 in a twelve-month period, to a total of 3.7 million. How will this number be further impacted by lockdown?

How did we arrive at this point? Who steered the UK Government towards this questionable and alarmist lockdown policy? The unexamined assumption is that conclusions were formed on the basis of sound epidemiological analysis and research by doctors and scientists who care about our welfare.

The reality is what we will examine in this article. Neil Ferguson, a professor at Imperial College, was responsible for the modelling of a response to Covid–19. His virtual model was recommended by the World Health Organisation (WHO) and it passed through into policy with virtually no scrutiny. Ferguson’s dramatic prediction of 500,000 deaths in the UK became the foundation of Boris Johnson’s U-turn from herd immunity to collective quarantine.

While some understood that Ferguson later reduced his mortality calculations, he actually doubled down on his projections on Twitter, insisting that without drastic lockdown measures being taken, the numbers would be even higher.

Who is Neil Ferguson?

Ferguson is acting director of the Vaccine Impact Modelling Consortium (VIMC), which is based at Imperial College in London. According to Ferguson’s biography on the website, “much of [his] work is applied, informing disease control policy-making by public and global health institutions.”

The professor who derailed Johnson’s semblance of “herd immunity” strategy is no stranger to controversy and is described as having a “patchy” record of modelling pandemics by one of his academic peers, Professor Michael Thrusfield of Edinburgh University, an expert in animal diseases.

Ferguson was instrumental in the modelling of the British Government’s response to Foot and Mouth Disease (FMD) in 2001, which Thrusfield describes as “not fit for purpose” (2006) and “seriously flawed” (2012). Thrusfield has highlighted the limitations of Ferguson’s mathematical modelling methods, and applied the doubts he expressed over FMD to the current Covid–19 “crisis” response.

An estimated twelve million animals were slaughtered as a result of Ferguson’s 2001 initiative. The farming community was devastated by suicides and bankruptcies that irretrievably altered the landscape of British agriculture — forcing healthy smallholdings into agri-corporate mergers and empowering the EU central governance in the agricultural sector.

Image copyright: Nick Green

Insight: Slaughtered on Suspicion, a documentary made by UK Column in 2015, provides a shocking insight into the suffering precipitated by Ferguson’s model and the “new normal” imposed upon Britain’s farming community. The following is a statement made by one of the contributors to the programme:

12,000,000 animals [Meat & Livestock Commission statistic] were slaughtered but that did not include lambs at foot, aborted lambs, calves or piglets. Further, tens of thousands of chickens were slaughtered in the early months — on welfare grounds, apparently. 88% of all animals slaughtered had not contracted FMD [source: Department for Environment, Food and Rural Affairs].

Great Orton airfield was used to slaughter sheep under the “voluntary” cull: that was anything but voluntary, and farmers not participating were ruthlessly threatened. There was only one mild case of FMD recorded from the thousands of blood tests done at Great Orton [source: DEFRA].

There was a travelator that ran from the slaughter tent at Great Orton to the graves. This ran 16 hours a day, transporting “dead” young lambs. Slaughtermen working there told me that many of the lambs were buried alive.

The man that advised Blair during this fiasco was, as many will know, Prof. Ferguson of Imperial College. He was [reportedly] sacked by DEFRA late on during the epidemic, but the damage had been done! Prof Ferguson was awarded an OBE in 2002 for his work during FMD 2001.” [Emphasis added]

In 2002, Ferguson predicted that up to 50,000 people would die from variant Creutzfeldt-Jakob disease, better known as “mad cow disease”, increasing to 150,000 if the epidemic expanded to include sheep. The reality is: “Since 1990, 178 people in the United Kingdom have died from vCJD, according to the National CJD Research & Surveillance Unit at the University of Edinburgh.” (2017)

In 2005, Ferguson claimed that up to 200 million people would be killed by bird-flu or H5N1. By early 2006, the WHO had only linked 78 deaths to the virus, out of 147 reported cases.

In 2009, Ferguson and his team at Imperial College advised the government that swine flu or H1N1 would probably kill 65,000 people in the UK. In the end, swine flu claimed the lives of 457 people in the UK.

Now, in 2020, Ferguson and Imperial College have released a report which claims that half a million Britons and 2.2 million Americans may be killed by Covid–19. The report has still not been peer-reviewed; despite this and Ferguson’s glaring record of mathematical sensationalism, the British Government has adopted the devastating socio-economic lockdown that Ferguson has proposed.

Why is the British Government so quick to follow Ferguson’s plan?

1. GAVI and Imperial College

The VIMC is hosted by the Department of Infectious Disease Epidemiology at Imperial College. VIMC is funded by the Bill and Melinda Gates Foundation and by “GAVI, the vaccine alliance” (GAVI’s own title for itself). Bill and Melinda Gates began funding Imperial College in 2006, four years before the Gates Foundation launched the Global Health Leaders Launch Decade of Vaccines Collaboration (GHLLDVC) and one year after Ferguson had demonstrated his penchant for overblown projections on mortality numbers from H5N1.

Up to the end of 2018, the Gates Foundation has sponsored Imperial College with a whopping $185 million. That makes Gates the second largest sponsor, beaten to the top spot on the podium by the Wellcome Trust, a British research charity which began funding Imperial College prior to Ferguson’s FMD débâcle and which, by the end of 2018, had already provided Imperial with over $400 million in funding. I will examine the Wellcome Trust’s connections in part two of this series.

Wellcome trust also has a focus on global immunization programmes.

The Gates Foundation established the GHLLDVC in collaboration with the WHO, UNICEF and the US National Institute of Allergy and Infectious Diseases (NIAID). The following is taken from the Gates Foundation website:

The Global Vaccine Action Plan will enable greater coordination across all stakeholder groups – national governments, multilateral organizations, civil society, the private sector and philanthropic organizations — and will identify critical policy, resource, and other gaps that must be addressed to realize the life-saving potential of vaccines.

The Collaboration’s leadership council at the time included the Director-General of the WHO, the Director of NIAID, the Director of UNICEF, the President of Gates Foundation Global Health, and the Chair of the African Malaria Alliance. The steering committee included the Director of Immunisation, the UK Department of Health, and many other representatives from the WHO, UNICEF and associated organisations. It is a cluster of immunisation-focused individuals controlling the policy of world health governing bodies, who claim to be neutral.

The WHO was nominated as the “directing and coordinating authority on international health within the United Nations system” and was set up to be responsible for “shaping the health research agenda”, among other tasks linked to the policy of global immunisation.

UNICEF, the “world’s largest provider of vaccines for developing countries” has on-the-ground access to children in over 150 territories and countries (2010).

We are already seeing the potential for some serious conflict of interest behind the Ferguson model on Covid–19, and this will become even more apparent as the connections are now made to an entire pharmaceutical complex potentially protecting its own interests over any genuine concerns for the health and welfare of global populations.

Gavi, the vaccine alliance

“Gavi is the Vaccine Alliance, which brings together public and private sectors with the shared goal of creating equal access to vaccines for children, wherever they live.”

GAVI is funded and partnered by the same network that forms the GHLLDVC, with some noticeable additions: the World Bank and donor/implementing country governments. The Gates Foundation is a primary sponsor, but is topped by the British Government, which was instrumental in creating GAVI and is its largest donor.

While many sectors of British society have seen their living standards plummet, with the elderly severely neglected, a National Health Service in decline and homelessness on the increase, the British Government, via UKAID, has pledged £1.44 billion to GAVI for 2016–2020 and will be hosting the 2020 GAVI pledging conference, which is due to take place in June 2020 to “mobilise at least US$ 7.4 billion in additional resources to protect the next generation with vaccines, reduce disease inequality and create a healthier, safer and more prosperous world.” (Emphasis added)

The conference promises to bring together political leaders, civil society, public and private donors, vaccine manufacturers and governments to support GAVI, the vaccine alliance — which boasts that it has “helped vaccinate almost half the world’s children against deadly and debilitating infectious diseases”. This claim will be met with praise from the pro-vaccine lobby but concerns over the efficacy and safety of these mass vaccination programmes must be taken into account, particularly when being tested in poorer, developing countries.

Global vaccination market revenue worldwide is projected to reach $59.2 billion by 2020; this number may well increase with the arrival of Covid–19. The British Government’s investment in GAVI alongside vaccine promoter Bill Gates must, again, raise the issue of conflicts of interest. To what extent is the British Government protecting its own assets in forcing the lockdown upon its population? Vaccines are set to be a major source of income for the world’s largest pharmaceutical corporations, and the British Government is invested in that lucrative future.

The GAVI replenishment conference is to be hosted by a British Government whose lockdown policy is effectively shattering the domestic economy and is collectively punishing the most vulnerable in British society.

When Bill Gates partnered with GAVI twenty years ago, he had been considering where next to focus his philanthropy and was “increasingly focusing on the power and potential of vaccines”. It was Gates’ substantial sponsorship that launched GAVI, and ten years later Gates launched his own “vaccine decade” plan for the 2010s.

The Global Vaccine Action Plan (GVAP) 2012–2020, endorsed by the 194 member states participating in the World Health Assembly (2012), is led by the same members of the Gates “vaccine decade” consortium, promoted by the WHO, and brings together governments, elected officials, health professionals, academia, manufacturers, global agencies, research and development, civil society, media and the private sector — to promote global immunisation. This is a profit-driven corporate complex harnessing the “humanitarian” sector to lend credence to the claims of philanthropy, or more realistically, philanthrocapitalism.

2. GAVI and ID2020

A glance at the partner page of the GAVI website reveals that not only is GAVI heavily invested in immunisation campaigns, it is also closely connected to the Gates, Microsoft and Rockefeller Foundation seed-funded ID2020 project (Digital Identity Alliance), which incorporates Accenture, Microsoft (Gates), Ideo-Org and Rockefeller Foundation into the GAVI alliance, all with ties to the ID2020 initiative.

ID2020 is promoting the concept that there is a need for universal biometric verification, because “to prove who you are is a fundamental and universal human right,” as asserted on the ID2020 website. An article by journalist Kurt Nimmo for Global Research dismantles the “humanitarian” alibi for tyranny.

OffGrid Healthcare explains:

What they really want is a fully standardized data collection and retrieval format, and cross-border sharing of identities of the entire population of the planet, in order for the stand-alone AI-powered command center to work without a hitch, and for purposes of calculating everyone’s potential contribution, and threat to the system.

Nimmo describes the potential for Covid–19 to be used as cover for mandatory biometric ID. An April article carried by Reuters confirms the suspicion that biometric ID might soon be introduced, ostensibly to “help verify those who already had the infection and ensure the vulnerable get the vaccine when it is launched”. This may sound perfectly sensible to those who are buying the government strap-lines on Covid–19 but — as Nimmo warns us — “COVID–19 is the perfect Trojan horse for a control freak state itching to not only micromanage the lives of ordinary citizens but also ferret out critics and potential adversaries and punish them as enemies of the state.”

Prashant Yadav, senior fellow at the US-based Center for Global Development, has said:

Biometric IDs can be a gamechanger. They can help governments target population segments e.g healthcare professionals or the elderly population, verify people who have received vaccination, and have a clear record[Emphasis added]

Such statements can easily be interpreted as the harbingers of mandatory vaccination and the inclusion of biometric ID in the “humanitarian” package.

Martin Armstrong of Armstrong Technologies introduces an even more sinister projection into the mix. Armstrong talks about a digital certificate that verifies you have been vaccinated, developed by the Massachusetts Institute of Technology (MIT) and Microsoft, which will merge with ID2020. Covid–19 will be exploited to encourage us to accept digital implants and tracking devices that will enable authorities to keep an eye on us. Armstrong argues that just as 9/11 conditioned us to accept X-ray booths at airports, now we will be chipped alongside our dogs and cats.

The road to 2020 – the future for digital identity in the UK. (Title of Innovate Identity article June 2019)

At this point, it is worth remembering that UKAID is heavily involved in GAVI, and one presumes they are on board with the digital ID2020 project. Rob Laurence, director at UK-based Innovate Identity, presented proposals for the future of digital identity back in June 2019. The UK Government Verify scheme was identified as a fledgling version of the future of digital ID.

Laurence describes the digital ID “ecosystem” that is emerging: Oliver Dowden, Minister for Implementation at the Cabinet Office (the British Government’s co-ordinating department), will form a new Digital ID Unit to “pave the way for the government to consume digital identities from the private sector”. Laurence describes 2020 as the “now-or-never year for government and industry to collaborate” in the creation of an “interoperable digital identity market”.

Covid19 provides the opportunity that might just fulfil these predictions.

It is no coincidence that a British start-up — Microsoft-funded Onfido — has recently raised $100 million to “boost its ID technology” to enable the creation of “immunity passports” for governments “battling coronavirus”.

In December 2019, researchers at MIT created a “microneedle platform using fluorescent microparticles called quantum dots (QD) which can deliver vaccines and at the same time, invisibly encode vaccination history in the skin”: the QDs can be detected by specially adapted smartphones. The “new normal” will mean we are tracked and monitored by our own communication systems to an even greater and more intrusive extent.

The future is being modelled — but not for our benefit

In part one of this two=part series, my intention has been to raise questions over who is driving the British Government response to Covid–19. Those who have influenced the lockdown policy have very clear conflict of interest question marks over their agenda.

The scientific clique influencing government decisions is one that is incorporated into a for-profit Big Pharma industrial network which will, undeniably, benefit from the measures being taken by the British Government — a government that is financially embedded in the same complex.

Why are the views of epidemiologists, doctors, scientists, analysts and health advisors who challenge the lockdown being ignored or censored by the media and by government? Why is the government not widening the circle of advisors to take into account these opposing perspectives that might bring an end to the misery that is a consequence of enforced quarantine? Off-Guardian has recorded these views herehere and here. It is also worth following Swiss Propaganda Research for regular updates on emerging analysis and statistics that you will not always find in the mainstream media.

World Economic Forum report on the psychological experiment that is the Covid19 lockdown.

Instead, the British Government is effectively endorsing the breeding of distrust in society, the erosion of public assembly, the isolation and state-sanctioned euthanasia of the elderly, the emerging police state, snitch lines, loss of dignity and livelihoods, greater dependency upon the state for survival, depression, suicide and voluntary incarceration.

An article in New York Times reports on the death toll in care homes which “reflect a global phenomenon” in a world under lockdown.

The UN has issued a warning that the economic downturn could “kill hundreds of thousands of children in 2020”. Gates, the WHO, the British Government and UNICEF are focused on global immunisation for a “pandemic” that is not living up to the alarmist virtual projections sponsored by Gates and the Big Pharma complex, while children really will start to die from malnutrition, neglect and a myriad of consequence of extreme poverty generated by the “steepest downturn since the Great Depression of the 1930s” (IMF).

In part two, I will delve deeper into the interlocking interests of state and private corporate sectors that should not be interfering in policies which affect the welfare of British citizens. I will reveal how the same players are influencing the media response and ensuring that their interests are given the most powerful platforms to promote their agenda.

The questions must be asked: Who is really in charge of the Covid–19 response? Who benefits most? Who will suffer most from the long term consequences? And who will provide respite from those consequences when the “pandemic” has disappeared from view?

Countering Syria’s Liberating Struggle

By Stephen Lendman

Source

Whenever Syrian forces make significant advances in liberating areas controlled by US supported jihadists, establishment media counterattack with state-approved propaganda.

Reports read like US/Western press releases, sticking to the official narrative, hard truths about years of US aggression ignored, Syria/Russia bashing featured as more cities, towns, and villages are liberated from the scourge of US-supported jihadists.

Hollywood is involved, studio bosses colluding in glorifying US wars and demonizing its enemies.

In propaganda films, Washington has final say on content, wanting its agenda promoted.

History is reinvented, villains portrayed as heroes. Supporting America’s imperial agenda overrides truth-telling.

At Hollywood’s 89th Academy Awards, The White Helmets propaganda film was honored as best documentary short – al-Qaeda-connected terrorists portrayed as heroic.

On Sunday at the 92nd Academy Awards, will best documentary nominee For Sama be awarded an Oscar in support of the US war machine.

Win or lose it won by promotion surrounding its nomination.\

A promo for the film calls it “(a)n intimate and epic journey into the female experience of war, a love letter from a young mother to her daughter…while cataclysmic war rises around her…captur(ing) stories of loss…and survival.”

Ignored are years of US aggression, Obama/Trump regimes’ support for ISIS and other jihadists, Pentagon terror-bombing massacring tens of thousands, US responsibility for the gravest refugee crisis since WW II, and raging forever war, aiming to transform Syria into a US vassal state.

British Independent Film Awards named For Sama the year’s best documentary. So did the Cannes Film Festival. Is Hollywood next?

For movie moguls, annual Academy awards are all about  film promotion for profits, unrelated to the industry’s best.

When called on by the Pentagon and/or CIA, Hollywood produces films that portray hostile US actions as liberating struggles and democracy promotion — victims falsely blamed for high crimes committed against them.

Establishment media do most pro-war heavy lifting, featuring all propaganda all the time about Washington’s imperial agenda, supporting what demands condemnation.

Ahead of Sunday’s Academy Awards spectacle, the NYT featured a propaganda op-ed by Waad al-Kateab, For Sama’s co-director.

She falsely portrayed liberating efforts by Syrian and Russian forces as high crimes — committed by the US and its jihadist proxies left unexplained.

Focusing on the ongoing Idlib province campaign, she claimed “the world…abandoned the Syrian people.”

It’s clearly true about the Western world and their regional imperial allies.

Falsely calling Idlib a “sanctuary” for millions of Syrians, she ignored their captivity as human shields by US/Turkish supported jihadists.

She said nothing about scores of daily attacks by their fighters against government forces and residential areas.

She falsely called al-Qaeda-connected White Helmets “civil defense” workers.

She lied accusing Syrian and Russian forces of massacres, ignoring jihadists’ responsibility for what’s gone on throughout the war — along with Pentagon-led terror-bombing of cities, towns, villages, and vital infrastructure.

Kateab’s propaganda film is supported by US officials, Hollywood, and establishment media, notably the NYT.

Instead of truth-telling about US aggression, it features anti-Syria/anti-Russia propaganda.

Will Hollywood dishonor itself again like countless times before by honoring For Sama propaganda as best documentary this year?

The film isn’t worth the celluloid it’s produced on for suppressing what’s most important to explain.

“My trip to China exposed shameful lies peddled by American empire” – Danny Haiphong — The Wall Will Fall

In diplomatic terms, this indicated that China is very aware that the United States is holding back global progress toward peace and prosperity by way of its imperial model of governance.

via “My trip to China exposed shameful lies peddled by American empire” – Danny Haiphong — The Wall Will Fall

%d bloggers like this: