الهياج «الإسرائيليّ» على الحدود الجنوبيّة…كيف يُعالَج؟

العميد د. أمين محمد حطيط

بدون سابق انذار وبادّعاء لوجود “حدث أمني” يستهدفها قامت “إسرائيل” بعملية استعراض ناري مضيء ومدخن ومتفجّر استهدف أكثر من نقطة داخل الأراضي اللبنانية زعمت أنها مراكز ومواقع لحزب الله. وأنها تطلق النار كردّ فوري مباشر على محاولة تسلل جرّب الحزب القيام بها إلى أرض فلسطين المحتلة، وانّ رشقاً نارياً أطلقه متسللون عبر الشريط الشائك والسياج التقني الذي أقامته على الحدود استهدف الرشق على حدّ زعمهم جداراً لمعسكر.

بيد انّ “إسرائيل” رغم كلّ مزاعمها لم تقدّم دليلاً واحداً ولو صغيراً وتافهاً على انّ هناك عملية تسلل فعلية، او انّ هناك إطلاق نار صحيحاً، أو أنّ هناك أيّ عمل ذي طبيعة عسكرية أو أمنية يستهدف جنودها أو غيرهم، ولذلك ابتدعت عبارة “الحدث الأمني”، وهي عبارة استعملتها للمرة الأولى منذ أسابيع عدة عندما زعمت انّ مقاومين حاولوا استهداف دورية إسرائيلية في مزارع شبعا اللبنانية المحتلة، وأنها قتلت 3 منهم ثم تراجعت لتظهر انّ الفعل برمّته مسرحية لفقتها “إسرائيل” لتجني منها شيئاً يرتبط بجهوزية جيشها التي رفعتها ولا زالت منذ ان أدركت بأنّ حزب الله سيردّ على جريمتها بقتل المقاوم علي محسن في سورية.

كرّرت “إسرائيل” بالأمس المسرحية ذاتها، ولكن بصيغة ومدى ومفاعيل أبعد من الأولى، حيث إنها في قطاع يمتدّ على مسافة 15 كلم من الحدود وفي عمق يتعدّى الـ 5 كلم تقريباً أطلق جيش العدو أكثر من 150 قذيفة وصاروخاً وأجرى تمشيطاً جوياً بالحوامات لـ 5 مناطق وتسبّب بإحراق او تدمير او زعزعة أكثر من بناء ومنزل في عمل قد نصنفه الأول من نوعه منذ حرب 2006، وهو كما قلنا يتعدّى بأهميته وخطورته ما حصل في مزارع شبعا.

عدوان “إسرائيل” على قطاع ميس الجبل – رامية وبالشكل الذي حصل فيه يطرح أكثر من علامة استفهام وسؤال حول خلفيته وأسبابه وأصول التعاطي معه، لأنه من طبيعة تأسيسية لنمط جديد وقواعد سلوك واشتباك جديدة قد تمسّ بشكل فعلي بمعادلة الردع الاستراتيجيّ التي أرسيت في العام 2006 ما ينذر بانهيار الأمن والاستقرار على الحدود الجنوبية في الجانب اللبناني وكلها مسائل بالغة الخطورة تنذر بأشدّ العواقب انْ لم يُحسَن التعامل معها.

بيد أنه قبل مناقشة ما طرح من أسئلة ننوّه بأنّ لبنان الرسمي قرّر رفع شكوى الى مجلس الأمن (ولم يطلب انعقاده)، أما قوات اليونيفيل فقد أعلنت أنها ستحقق في ما حصل وهي التي لم تقم بأي إجراء أثناء العدوان لوقفه، وانتظرت ان تتوقف “إسرائيل” من تلقائها بعد أن نفذت جرائمها وقامت بحرب من طرف واحد لم يكن هناك من يقابلها بإطلاق نار او عمل أمني او عسكري فشلت كلياً في تقديم دليل حتى ولو كان طفيفاً على صدق ما تدّعيه، أما الجيش اللبناني فقد أصدر بياناً إحصائياً لما قامت به “إسرائيل” وللمواقع التي استهدفتها، ويبقى كلام المقاومة التي أشار سيّدها إلى العدوان دونما تفصيل مؤجلاً القول والفعل للساعات والأيام الآتية.

ومن الطبيعي أن لا نعوّل على مجلس الأمن وعلى الشكوى إليه، كما لا نعوّل على تحرك اليونيفيل التي لا ترى إلا بعين واحدة ترى فيها مصلحة “إسرائيل”، لذلك وعلى وجوبها فلا قيمة للشكوى الى مجلس الأمن، وكذلك لا ننتظر شيئاً من اليونيفيل. ويبقى ما نعوّله على الجيش والمقاومة وهما جناحا قوة لبنان.

وهنا نعود إلى أسئلتنا ونبدأ بخلفية “الثوران او الهياج” الإسرائيلي في مواجهة ما وصفته “إسرائيل” بأنه “حدث أمني” ونرى أنّ الأمر مرتبط بالحالة التي وضع فيها الجيش الإسرائيلي بعد جريمة قتل المقاوم في سورية، حيث إنّ هذا الجيش رفع جهوزيته واستقدم تعزيزات من الوحدات الخاصة المعززة بالدبابات، وأوحى أنه مستعدّ للردّ على أيّ عمل تقوم به المقاومة، كما أنّ هناك قيوداً فرضت على حياة السكان في المستعمرات على الحدود بمعنى أنّ “إسرائيل” وفي انتظارها الردّ من حزب الله تتكبّد خسائر معنوية ونفسية ومادية وتعاني من إرهاق في صفوف العسكريين والمدنيين على السواء وهو وضع لا تستطيع المتابعة فيه وتريد أن تغلق الحساب مع حزب الله لتعود إلى وضعها الطبيعي وتشجع حزب الله على الردّ حتى يغلق الحساب لأنّ أعصابها لم تعد تحتمل الانتظار.

ولهذا قامت “إسرائيل” بمسرحيّة مزارع شبعا وحاولت أن تهدي للحزب عملية لم ينفذها وفشلت، أما مسرحية اليوم فجاءت من طبيعة أخرى، حيث إنّ “إسرائيل” أرادت باستهداف المواقع المدنية الضغط على حزب الله ليدخل معها في سجال صاروخي ومدفعي تلتزم هي في عدم المسّ بالأرواح والأجساد، وتستفيد من انضباط حزب الله الناري الذي تعوّل عليه ثم تنتهي المبارزة بخسائر مادية ويطوى الملف. لكن حزب الله لم يعط “إسرائيل” ما تمنّت ولم يبادر الى إطلاق قذيفة واحدة وبقيت مسرحية “إسرائيل” منفذة بلاعب واحد وإطلاق النار من طرف واحد. ولكن… سيكون في المستقبل كلام آخر كما وعد سيد المقاومة ما يعني أنّ الحساب بات تراكميّاً عكس ما شاءت “إسرائيل” اختزالياً.

أما الهدف الثاني الذي رمت اليه من “الردّ على العمل المزعوم” والموصوف بأنه “حدث أمني” لم تفلح “إسرائيل” في تحديد طبيعته، فقد يكون ربطاً بما يتحضّر في مجلس الأمن من قرار حول تمديد مهمة اليونيفيل، حيث إنّ اميركا تريد تعديل الانتداب والتفويض لمنح القوى الدولية صلاحية التحرك والتعقب والتفتيش استقلالاً عن الجيش اللبناني، كما وتخفيض العديد الى الثلثين (10 آلاف بدل 15 ألف) وهي ترى انّ تسخين الوضع جنوباً عشية جلسة مجلس الأمن الناظر بالموضوع يساعد على الوصول الى الهدف.

ويبقى الهدف الثالث الذي لا بدّ من ذكره وهو متعلق بشأن داخلي إسرائيلي يتصل بالأزمة السياسية ومصالح نتنياهو الشخصية، ولأجل ذلك خطط للمسرحية – العدوان ان تنفذ في الوقت الذي كان فيه نتنياهو في صفد في شمال فلسطين (على بعد 15 كلم من مسرح العمليات) فيظهر كما انّ نتنياهو حتى في استراحته وسياحته مستمرّ في مهام الدفاع عن “إسرائيل” وليظهر المخاطر الأمنية التي يجب إيلاؤها الاهتمام بدل الانشغال بمواضيع داخلية.

أما النتائج حتى الآن فنستطيع القول بأنها فشل على صعيد استدراج حزب الله، الذي اكتفى بالمراقبة وحاذر الردّ في حينه حتى لا يعطي هدية لـ “إسرائيل”، لكنه طبعاً يحضر لردّ يؤكد فيه على قواعد الاشتباك ويثبت معادلة الردع، وهذا الأمر شديد الإلحاح والضرورة ولا يمكن التهاون او التساهل به لأنّ عدم القيام به يعني انّ “إسرائيل” بمسرحيتها وعدوانها نجحت في عملية الخروج من واقع استمرّ 14 عاماً حتى الآن وحقق استقراراً وأمناً للجنوب صنعته معادلة الردع المتبادل وليس أيّ شيء آخر.

أما على صعيد مجلس الأمن فقد تنجح أميركا في تخفيض عديد اليونيفيل ولا أهمية لهذا على لبنان والمقاومة، ولكنها ستفشل في إعطاء اليونيفيل حق العمل بمفردها وتفتيش الأماكن الخاصة، ما يعني انّ المناورة الإسرائيلية الأميركية، كما يعتقد لن تحقق ما رمت اليه في مجلس الأمن.

وبما أنه لا يهمّنا إنْ نجح نتنياهو او فشل في قطف ثمار المسرحية، كما لا ننتظر خيراً من الشكوى الى مجلس الامن، او من تحقيق اليونيفيل واتصالاتها، فإنّ جّل الاهتمام جنوبياً ولبنانياً وعلى صعيد محور المقاومة يتركز في الخيار الذي ستعتمده المقاومة رداً على العدوان بما يثبت قواعد الاشتباك ويرسخ معادلة الردع الاستراتيجي مع العدو.

ردّ يكون لمن شاء ان يعتبر فرصة لمراجعة مواقفه حيال المقاومة وسلاحها وسياسة لبنان الدفاعية التي لا تحقق أغراضها بطروحات عقيمة من قبيل الحياد والنأي بالنفس، فعدوان “إسرائيل” بالأمس حصل من دون أن يكون في الميدان أحد يتحرك قتالياً او يطلق ناراً حتى في الهواء وجاء لتحقيق أغراض عسكرية وأمنية وسياسية واستراتيجية واضحة على حساب لبنان وامن شعبه واستقراره ويكون مفيداً دعوة أصحاب الطروحات العقيمة تلك الى المبيت ليلة في ميس الجبل او عيثرون لإحصاء المقذوفات الإسرائيلية ولصياغة مواقفهم وفقاً لعددها.

أستاذ جامعي

خبير استراتيجي

فيديوات متعلقة

مقالات متعلقة

NEW STEP IN GOOGLE’S FIERCE CAMPAIGN TO DESTROY SOUTHFRONT

21.08.2020 

South Front

The Euro-Atlantic establishment and global corporations seem to be so terrified by SouthFront: Analysis & Intelligence that they stop at nothing to suppress SouthFront’s voice and damage our work.

On August 21, Google unilaterally disabled SouthFront’s official Google AdSense account claiming that it “was found to be non-compliant with the AdSense program policies”. Just like in the case of censorship of SouthFront on YouTube and Facebook, this decision was made without any advance warning or real explanation. (The long story of SouthFront censorship on YouTube and Facebook can be found here: 1 – Facebook2 – YouTube)

Funds collected on the account for the last 1.5 months were in fact stolen.

New Step In Google’s Fierce Campaign To Destroy SouthFront

In previous month, SouthFront was able to use the revenue from GoogleAds banners on southfront.org to fill gaps in our monthly donation budget created by the increasing censorship and pressure campaign aimed at our endeavor. The goal of this campaign is to limit SouthFront’s audience reach by banning on the most popular public platforms, limit the donation flow to SouthFront and discredit our team as a whole. Not backed by corporations or governments, SouthFront operates thanks to the audience’s donations.

Despite this unprecedented pressure campaign, which was publicly assisted by the US State Department, and thanks to your support, SouthFront was able to survive in the recent month. However, the August 21 situation demonstrates that Euro-Atlantic structures and global corporations are determined to employ any, even illegal steps, to destroy SouthFront.  In own turn, SouthFront Team officially declares that we will not surrender and fight against the mainstream censorship and propaganda until our last breath.

Chaotic and illegal attempts of our ill-wishers to damage SouthFront work only confirm that we are on the right track. Dear friends, together, we will be able to overcome any challenges and difficulties and fight back against the mainstream censorship and propaganda.

SUPPORT THE RESISTANCE

SOUTHFRONT DECLARES MASS MOBILIZATION!

DEAR FRIENDS,

WE CALL ON YOU TO SHARE INFORMATION SOUTHFRONT AND SHARE SOUTHFRONT CONTENT ON YOUTUBE AND FACEBOOK AS WIDE AS POSSIBLE

In the situation of the increasing censorship of SouthFront on YouTube, Facebook, our unity is our main strength. Only together, we will be able to overcome the wide-scale censorship campaign run by the Euro-Atlantic establishment against independent media.

Please, share this message with the global audience. Also, please, inform your friends, your social circles about SouthFront as an independent platform covering crucial developments in the Middle East and around the world.

UPLOAD SOUTHFRONT VIDEOS ON YOUR PERSONAL YOUTUBE CHANNELS AND FACEBOOK ACCOUNTS

A good example of this appraoch is demonstrated by Pommy Pie on YouTube:

DEAR FRIENDS,

WE CALL ON YOU TO SHARE INFORMATION SOUTHFRONT AND SHARE SOUTHFRONT CONTENT ON YOUTUBE AND FACEBOOK AS WIDE AS POSSIBLE

In the situation of the increasing censorship of SouthFront on YouTube, Facebook, our unity is our main strength. Only together, we will be able to overcome the wide-scale censorship campaign run by the Euro-Atlantic establishment against independent media.

Please, share this message with the global audience. Also, please, inform your friends, your social circles about SouthFront as an independent platform covering crucial developments in the Middle East and around the world.

UPLOAD SOUTHFRONT VIDEOS ON YOUR PERSONAL YOUTUBE CHANNELS AND FACEBOOK ACCOUNTS

A good example of this appraoch is demonstrated by Pommy Pie on YouTube:

Southfront Declares Mass Mobilization!

SOUTHFRONT DECLARES MASS MOBILIZATION

SouthFront once again declares that we are open for volunteers. Our contact email is southfront.org.

The main fields in which our team needs help:

  • Sharing of SouthFront content on Social Media;
  • Writers that are interested to cover developments and prepare analyses in the field of SouthFront coverage;
  • Regional and military analysts;
  • Designers;
  • Video makers;
  • Voiceover artists.

SouthFront is a crowdfunded endeavour. If you want to influence the global politics and further, and force the US State Department & Co release even more fairy tales in an attempt to silence independent media, support SouthFront by donations.

WE ARE THE RESITANCE!

Donate

SOUTHFRONT SENDS WARMEST GREETINGS TO US DEPARTMENT OF STATE

Source

August 06, 2020

We are pleased to inform you about another eye-opening report about SouthFront’s work released by the highest levels of the US government.

In early August, the Global Engagement Center of the US Department of State released a report entitled “Pillars of Russia’s Disinformation and Propaganda Ecosystem”. At least 13 of the 77 pages of this report are dedicated to SouthFront: Analysis & Intelligence as a “pillar” of Russian disinformation and propaganda.

Please find the full version of report on the official website of the US Department of State: HERE

SouthFront Sends Warmest Greetings To US Department Of State

SouthFront also feels obliged to make some comments regarding the content of this brilliant investigative report dedicated to our endeavour. We do not think that our comments include anything really new, but it will be useful to recall the history of SouthFront’s creation and development.

SouthFront vs Globalists – Episode We Lost Count

First of all, we want to compliment the authors of the report. It has a very straight and useful logic: If some media organization has Russian citizens or people of Russian origin among its members, or, God forbid, other links with Russia, this media is beyond question spreading Russia’s disinformation and is controlled by the Kremlin.

SouthFront Sends Warmest Greetings To US Department Of State
GEC Special Report: Russia’s Pillars of Disinformation and Propaganda

Setting the tone for the depth of the investigation, the part of the report about SouthFront starts by repeating tired tropes about the registration of the SouthFront website domain (southfront.org) by a Russian domain registrar Reg.ru. This is an open secret and we’ve repeatedly said that this was done intentionally in order to secure the domain in the case of an attempt to censor it. Recent developments demonstrate that this decision was well founded.

Then, the US State Department repeats Facebook stories created to justify the censorship of SouthFront’s public page with about 100,000 subscribers.

SouthFront Sends Warmest Greetings To US Department Of State
GEC Special Report: Russia’s Pillars of Disinformation and Propaganda

The reports’ authors took from the  claims made by Facebook in “April 2020 Coordinated Inauthentic Behavior Report” what they thought to be the most important part: the allegation that SouthFront was based in Crimea, and used this allegation to associate SouthFront with another organization with a similar name “News Front”. This media organization is in fact based in Crimea and officially registered in Russia.

This cheap trick is presented as if it were the result of an in-depth investigation and itself a great revelation of SouthFront’s roots. Nonetheless, many of our readers and subscribers who have been following SouthFront for years well know SouthFront’s history and there has been no secret made of the fact that a few members of SouthFront are of Russian origin, from Russia or are Russian citizens. There are also members from other post-USSR states. This does not mean that SouthFront, as an international team of independent authors and experts, is based in Crimea or that the SouthFront Steering Committee is located in Crimea. This is a blatant lie and we are ready to prove this in court.

It is easy to see that SouthFront has always provided a platform for the various, sometimes opposing, points of view shared by our members, volunteers and contributors. SouthFront also freely provided its umbrella brand for authors and groups of authors, who share the main principles of SouthFront and stand against mainstream disinformation, global censorship and the enforcing neo-liberal, globalist world order.

The report states that the SouthFront account deleted by YouTube in 2015 included ‘crimeanfront’ in its name and makes far-reaching conclusions using this claim.

SouthFront Sends Warmest Greetings To US Department Of State
GEC Special Report: Russia’s Pillars of Disinformation and Propaganda

This is a clear factual error. Even the screenshot used in the report itself confirms this by quoting the following words: “Our new channel is https://youtube.com/user/crimeanfront”. If that is the new channel, then it is only logical to assume that some other channel was deleted. Right?

So here are the actual facts: The channel deleted in April 2015 had the link ‘https://www.youtube.com/c/southfront’ and was removed due to a suspicious story with copyright claims by NATO-affiliated Nordic Films LTD.

Here is the message then shared by our friends, including The Saker:

SouthFront Sends Warmest Greetings To US Department Of State
GEC Special Report: Russia’s Pillars of Disinformation and Propaganda
SouthFront Sends Warmest Greetings To US Department Of State
GEC Special Report: Russia’s Pillars of Disinformation and Propaganda

After the deletion of that channel, SouthFront volunteers of Russian origin proposed using the already existing YouTube channel https://www.youtube.com/user/crimeanfront. At that time, this channel already had a certain number of subscribers. Therefore, it was useful to employ it instead of creating a new one with a zero base audience.

Unfortunately for the US State Department investigators, the facts go contrary to their conspiracy theories. If the US analysts had really wanted to go into the matter and produce useful material instead of potential toilet paper, they would have found out that that YouTube channel https://www.youtube.com/user/crimeanfront was not deleted in April 2015.

Of course, SouthFront Team is arousing fear among members of the Washington establishment. Nonetheless, the situation itself causes a sad smile.

The next part of the report is based on screenshots showing the redesign of https://www.youtube.com/user/crimeanfront and claims of some person insisting that he created Crimean Front that later became News Front. Using this, the authors of the report claim that SouthFront and News Front are somehow “at least began as sister organizations”.

It is hard to dignify such a superficial investigation with a comment. Even when the SouthFront concept was being created and the like-minded group of people that later created SouthFront: Analysis & Intelligence and evolved into SouthFront Steering Committee first got together, we had no links to the aforementioned organizations.

On top of this, the YouTube channel https://www.youtube.com/user/crimeanfront provided to SouthFront by volunteers was not linked to the aforementioned organizations. This is why they were not using this channel. Instead, SouthFront got it for free over 1.5 years after the developments in Crimea in 2014.

At the same time, there is no secret that in 2015 and coming years, SouthFront, an endeavour dedicated to the coverage of conflicts around the world, was covering developments in Ukraine. It’s easy to find this if one opens southfront.org and checks the category #UKRAINE.

As to the idea of the endeavour that later was named SouthFront: Analysis & Intelligence, it first appeared in 2012-2013 and came about as a result of the rapid deterioration of the international situation around the world, especially in the Middle East.

The developments in Crimea, eastern Ukraine and Syria in 2014 became the turning point that led to the creation of SouthFront: Analysis & Intelligence, the SouthFront Steering Committee and to the main foundations of our work: independence, the commitment to freedom of speech, human rights, and combating media disinformation and censorship.

Trying to link SouthFront with News Front, the State Department report ignored the obvious fact that SouthFront appeared earlier than News Front. This can be seen from the date of the creation of the first Facebook page of SouthFront, and screenshots shared by the report’s authors themselves. Therefore, there are two main versions:

1) SouthFront is an all-mighty Kremlin tool that influences other Russian ‘proxy sites’ and ‘disinformation and propaganda’ on the international scene, and its members are on a first-name basis with Vladimir Putin;

2) In the world of State Department fairy-tales, the use of the word “Front” in the name of an organization indicates a connection to any other organization also using “Front” in its name.

Conspiracy theorists may be surprised to learn that SouthFront is a largely volunteer organization with a regularly changing team composition. So, we want to seize this opportunity and inform the US experts about some realities of modern informational warfare and disinformation.

Dear friends, you may have failed to notice this, but in the modern information society, new network organizations work on principles that are quite different to those employed 10-20 years ago. Lies, double-faced policies and distortion of facts by government-funded media set the basis for SouthFront’s power and influence. It is a high time to understand that this concerns people around the world and inspires them to get an independent point of view.

SouthFront Sends Warmest Greetings To US Department Of State
GEC Special Report: Russia’s Pillars of Disinformation and Propaganda

We can perhaps excuse Department of State personnel for not knowing that when one obtains a domain name via a domain registrar, the registration data shows the physical address of the domain registrar office. However, the inability to notice that SouthFront has always had a PayPal account with a .ru address and that this address has always been public and easily found on southfront.org is beyond our understanding.

Do the authors really think that if SouthFront Team members were to work secretly for the Kremlin or Russian intelligence services (for example, the mighty GRU), we would not have found the time to obtain an address through Yahoo.com or some other non-.ru service?

SouthFront Sends Warmest Greetings To US Department Of State
GEC Special Report: Russia’s Pillars of Disinformation and Propaganda

The next part of the investigation showcases 7 links allegedly confirming that SouthFront “directly aligns with Kremlin talking points and disinformation.” Since the launch of southfront.org, we have released several tens of thousands of articles, videos and graphic pieces. Apparently, the State Department staff spent a lot of time checking them to find these seven posts. In any case, SouthFront has never denied that we provide a platform for all sides interested in a constructive discussion, including the pro-Russian perspective.

It is also interesting to note how the authors of the document described SouthFront articles criticizing the internal situation in Russia and the actions of Moscow. For them, this is just a “tactic” to hide “an ocean of Kremlin-aligned disinformation”. However, if one employs this approach, one would have to find that CNN, the Washington Times, the New York Times and other outlets, which release critical articles about Russia, must also be a part of the sophisticated Kremlin-affiliated disinformation network.

SouthFront Sends Warmest Greetings To US Department Of State
GEC Special Report: Russia’s Pillars of Disinformation and Propaganda

Joking aside, if one checks SouthFront articles questioning the actions of the Russian authorities or criticizing them, one would find hundreds of content pieces. In fact, it is hard to find a southfront.org article that would provide a solely positive view on the current internal political situation in Russia or on the actions of Moscow in the last 1-2 years.

The COVID-19 disinformation part also shows no creativity. We have already stated this on previous occasions, but it bears repeating: SouthFront well understands that the COVID-19 outbreak is a sensitive issue. This is why our articles about the outbreak/pandemic always include links to sources and facts. The fact, which deserves special attention, is that SouthFront articles do not fuel hysteria and fear regarding the COVID-19 spread. We seek to objectively cover the situation.

SouthFront Sends Warmest Greetings To US Department Of State
GEC Special Report: Russia’s Pillars of Disinformation and Propaganda
SouthFront Sends Warmest Greetings To US Department Of State
GEC Special Report: Russia’s Pillars of Disinformation and Propaganda

The report includes 6 examples of supposed COVID-19 disinformation. SouthFront releases about 30 content pieces per day. Articles, videos and graphic pieces dedicated to the COVID-19 outbreak make up less than 1% of the content released by SouthFront in 2020 so far. This is less than a statistical error. Nonetheless, the State Department report reads as if half of SouthFront content is ‘COVID-19 disinformation’ and most of the rest is made up of official statements by the Kremlin.

SouthFront Sends Warmest Greetings To US Department Of State
GEC Special Report: Russia’s Pillars of Disinformation and Propaganda

The part of the paper entitled Niche Graphics Capabilities emphasizes the “professionally designed” SouthFront visual content. We, the SouthFront Team, want to say thank you to the Department of State for its high praise of our work. This will motivate us to even greater efforts in the field to produce even more high quality content.

SouthFront Sends Warmest Greetings To US Department Of State
GEC Special Report: Russia’s Pillars of Disinformation and Propaganda

The conspiracy theory explaining the evolution and redesign of southfront.org’s side bar is a third rate fairy tale.

State Department investigators made several screenshots of the partners section of old southfront.org’s side bar pretending that its changes are something ‘strange’ and need ‘explanations’. It seems that far from everybody in the State Department spent time in university doing something useful. At least, we can recommend that they google “Occam’s razor”.

A small hint for State Department employees reading this article: Occam’s razor is the principle that, of two explanations that account for all the facts, the simpler one is more likely to be correct.

Time is moving on. Life is a complex and variable thing. Conflicts start and conflicts end. The geopolitical game continues, the balance of power in different regions of the world changes. It would be strange to expect that the list of organizations with which SouthFront stays in touch or cooperates would not also change over the years. SouthFront has always provided its content for free, on the basis of the fair usage principle, without any paywalls. Therefore, in 2015, when the conflict in Ukraine was dominating the media and SouthFront was producing at least 10% of its content on the issue, there was one list of media partners. In 2018, when the US-Iranian conflict escalated, the partner list was already different, and included some Iranians.

Meanwhile, the website itself was redesigned and optimized and the southfront.org sidebar made way to create additional free space; for example, for the ‘MAPS & INFOGRAPHICS DATABASE’ banner.

GEC Special Report: Russia’s Pillars of Disinformation and Propaganda

GEC Special Report: Russia’s Pillars of Disinformation and Propaganda

In the end, the content of the report just sinks into a conspiracy abyss allowing no chance for common sense to reassert itself. Likely in an attempt to link SouthFront to Iran or to the ‘bloody Assad regime’, the Department of State quotes a comment sent by SouthFront volunteers to Syrian Free Press. The comment includes a proposal to share videos with that blog, and is signed by SouthFront volunteers, not by the SouthFront Steering Committee.

This fact can only serve as a demonstration of the umbrella (franchising) nature of the SouthFront organizational structure. With the exception of facebook.com/southfronten, all the links mentioned in the comment are de-facto independent branches of SouthFront voluntarily created by groups of motivated people from different countries and affiliated with SouthFront only through their commitment to the SouthFront principles at that moment.

SouthFront is always glad to assist and provide consultancy help to people that stand up for freedom of speech and against the globalist censorship.

What is really strange is that State Department investigators failed to find the still existing independent branches of SouthFront in northern and western Europe. Probably, this could serve as another signal of the ‘depth’ of this investigation.

SouthFront Team is sorry to conclude that the Department of State of the world’s sole super power was unable to provide any facts to confirm their speculations about SouthFront being a front for Russian disinformation. Bogus stories, which have been circulating in various media outlets and think tanks funded by Euro-Atlantic structures for years, do not count. In reality, this likely means that the authors did no research of their own in the field and just copy-pasted and patched together already existing reports made by their friends from affiliated or allied organizations.

Thank God, the authors did not try to link SouthFront to supposed Russian meddling in the US election.

After such ‘high-quality investigations’ in this field, the Department of State would not even have a theoretical chance of saving face.

It would be interesting to get the reaction of the bosses of these staff members and of the leadership of the State Department itself, to find out what they think about such quality of work. It is highly likely that the group of State Department specialists that prepared the report presented it as an exclusive investigation that required a significant amount of time and financial resources.

Proposal to US Department of State

SouthFront proposes the leadership of the US Department of State expert help in the field of covering the work of SouthFront as a pillar of Russia’s disinformation and propaganda network. Exclusively for the Department of State, we are ready to prepare weekly reports about our work with a detailed overview of our content, links to the most interesting articles, videos and graphic pieces, and entertaining behind the scenes content about our work.

We are sure that these reports will be not less professional and entertaining than the paper described above. SouthFront’s direct assistance will also help Mr. Pompeo and his employees to avoid foolish factual mistakes in future (e.g.when somebody is not even able to read their own screenshot).

And last but not least, the State Department would be able to save hundreds of thousands of US taxpayer dollars. The US government would then be able to use these funds to combat the COVID-19 outbreak or help combat veterans.

Please, feel free to contact SouthFront via email: info@southfront.org

On August 5, the US Department of State also offered Russians $10 million for information about Russian meddling in US

Taking into account the high level of regard for SouthFront work held by the US government, you also can contact us regarding this topic. $10 million would be a useful donation to SouthFront’s budget. The contact email is the same: info@southfront.org

By the way, US government personnel know our email address very well. In previous years, we have received emails from them with proposals for fruitful cooperation.

As to the style of emails sent to SouthFront, we recommend that the staff of the State Department  contact their counterparts in the Department of Defense. They act and write much more professionally and are not too shy to ask about things that are interesting to them.

Using this opportunity, SouthFront wants once again to assure Secretary of State Mike Pompeo and the Department of State of our highest consideration.

Sincerely yours,

“Wipe the Soviet Union Off the Map”, 204 Atomic Bombs against 66 Major Cities, US Nuclear Attack against USSR Planned During World War II

When America and the Soviet Union Were Allies

By Prof Michel Chossudovsky

Global Research, August 04, 2020

To read this article in other versions, click: French, German, and Russian.

First published November 4, 2017. Revisions to the English Text, December 10, 2017

Author’s Note 

Since this article was first published in 2017, YouTube has decided to Censor the short video produced by South Front which is largely based on the declassified documents quoted in this article. 

US nuclear threats directed against Russia predate the Cold War. They were first formulated  at the height of World War II under the Manhattan Project when the US and the Soviet Union were allies.  

The plan to bomb 66 Soviet cities was “officially” formulated in mid-September 1945, two weeks after the formal surrender of Japan.  

Had the US decided NOT to develop nuclear weapons for use against the Soviet Union, the nuclear arms race would not have taken place. 

Neither The Soviet Union nor the People’s Republic of China would have developed nuclear capabilities as a means of “Deterrence” agains the US which had already formulated plans to annihilate the Soviet Union.

Flash Forward to 2020: Nuclear War is still on the drawing board of the Pentagon. In the post Cold War era, under Donald Trump’s “Fire and Fury”, nuclear war directed against Russia, China, North Korea and Iran is “On the Table”.

A one $1.2 trillion ++ nuclear weapons program, first launched under Obama, is ongoing. 

Michel Chossudovsky, August 4, 2020

***

According to a secret document datedSeptember 15, 1945, “the Pentagon had envisaged blowing up the Soviet Union  with a coordinated nuclear attack directed against major urban areas.

All major cities of the Soviet Union were included in the list of 66 “strategic” targets. The tables below categorize each city in terms of area in square miles and the corresponding number of atomic bombs required to annihilate and kill the inhabitants of selected urban areas.

Six atomic bombs were to be used to destroy each of the larger cities including Moscow, Leningrad, Tashkent, Kiev, Kharkov, Odessa.

The Pentagon estimated that a total of 204 atomic bombs would be required to “Wipe the Soviet Union off the Map”. The targets for a nuclear attack consisted of sixty-six major cities.

To undertake this operation the “optimum” number of bombs required was of the order of 466 (see document below)

One single atomic bomb dropped on Hiroshima resulted in the immediate death of 100,000 people in the first seven seconds. Imagine what would have happened if 204 atomic bombs had been dropped on major cities of the Soviet Union as outlined in a secret U.S. plan formulated during the Second World War.

Hiroshima in the wake of the atomic bomb attack, 6 August 1945

The document outlining this diabolical military agenda had been released in September 1945, barely one month after the bombing of Hiroshima and Nagasaki (6 and 9 August, 1945) and two years before the onset of the Cold War (1947).

Video produced by South Front

The secret plan dated September 15, 1945 (two weeks after the surrender of Japan on September 2, 1945 aboard the USS Missouri, see image below) , however, had been formulated at an earlier period, namely at the height of World War II,  at a time when America and the Soviet Union were close allies.

It is worth noting that Stalin was first informed through official channels by Harry Truman of the infamous Manhattan Project at the Potsdam Conference on July 24, 1945, barely two weeks before the attack on Hiroshima.

The Manhattan project was launched in 1939, two years prior to America’s entry into World War II in December 1941. The Kremlin was fully aware of the secret Manhattan project as early as 1942.

Were the August 1945 Hiroshima and Nagasaki attacks used by the Pentagon to evaluate the viability of  a much larger attack on the Soviet Union consisting of more than 204 atomic bombs? The key documents to bomb 66 cities of the Soviet Union (15 September 1945) were finalized 5-6 weeks after the Hiroshima and Nagasaki bombings (6, 9 August 1945):

“On September 15, 1945 — just under two weeks after the formal surrender of Japan and the end of World War II — Norstad sent a copy of the estimate to General Leslie Groves, still the head of the Manhattan Project, and the guy who, for the short term anyway, would be in charge of producing whatever bombs the USAAF might want. As you might guess, the classification on this document was high: “TOP SECRET LIMITED,” which was about as high as it went during World War II. (Alex Wellerstein, The First Atomic Stockpile Requirements (September 1945)

The Kremlin was aware of the 1945 plan to bomb sixty-six Soviet cities.

The documents confirm that the US was involved in the “planning of genocide” against the Soviet Union.

Let’s cut to the chase. How many bombs did the USAAF request of the atomic general, when there were maybe one, maybe two bombs worth of fissile material on hand? At a minimum they wanted 123. Ideally, they’d like 466. This is just a little over a month after the bombings of Hiroshima and Nagasaki.

Of course, in true bureaucratic fashion, they provided a handy-dandy chart (Alex Wellerstein, op. cit)

Pentagon Plans to Destroy Dozens of Soviet Cities and the So-called Cold War

The Nuclear Arms Race

Central to our understanding of the Cold War which started (officially) in 1947, Washington’s September 1945 plan to bomb 66 cities into smithereens played a key role in triggering the nuclear arms race.

The Soviet Union was threatened and developed its own atomic bomb in 1949 in response to 1942 Soviet intelligence reports on the Manhattan Project.

While the Kremlin knew about these plans to “Wipe out” the USSR, the broader public was not informed because the September 1945 documents were of course classified.

Today, neither the September 1945 plan to blow up the Soviet Union nor the underlying cause of the nuclear arms race are acknowledged. The Western media has largely focussed its attention on the Cold War US-USSR confrontation. The plan to annihilate the Soviet Union dating back to World War II and the infamous Manhattan project are not mentioned.

Washington’s Cold War nuclear plans are invariably presented in response to so-called Soviet threats, when in fact it was the U.S. plan released in September 1945 (formulated at an earlier period at the height of World War II) to wipe out the Soviet which motivated Moscow to develop its nuclear weapons capabilities.

The assessment of the Bulletin of the Atomic Scientists mistakenly blamed and continue to blame the Soviet Union for having launched the nuclear arms race in 1949, four years after the release of the September 1945 US Secret Plan to target 66 major Soviet cities with 204 nuclear bombs:

“1949: The Soviet Union denies it, but in the fall, President Harry Truman tells the American public that the Soviets tested their first nuclear device, officially starting the arms race. “We do not advise Americans that doomsday is near and that they can expect atomic bombs to start falling on their heads a month or year from now,” the Bulletin explains. “But we think they have reason to be deeply alarmed and to be prepared for grave decisions.” (Timeline of the Doomsday Clock, Bulletin of Atomic Scientists, 2017)

IMPORTANT: Had the US decided NOT to develop nuclear weapons for use against the Soviet Union, the nuclear arms race would not have taken place. 

Neither The Soviet Union nor the People’s Republic of China would have developed nuclear capabilities as a means of “Deterrence” agains the US which had already formulated plans to annihilate the Soviet Union.

The Soviet Union lost 26 million people during World War II.

The Cold War List of 1200 Targeted Cities: 

This initial 1945 list of sixty-six cities was updated in the course of the Cold War (1956) to include some 1200 cities in the USSR and the Soviet block countries of Eastern Europe (see declassified documents below). The bombs slated for use were more powerful in terms of explosive capacity than those dropped on Hiroshima and Nagasaki.

Source: National Security Archive

“According to the 1956 Plan, H-Bombs were to be Used Against Priority “Air Power” Targets in the Soviet Union, China, and Eastern Europe. Major Cities in the Soviet Bloc, Including East Berlin, Were High Priorities in “Systematic Destruction” for Atomic Bombings.  (William Burr, U.S. Cold War Nuclear Attack Target List of 1200 Soviet Bloc Cities “From East Germany to China”, National Security Archive Electronic Briefing Book No. 538, December 2015

Source: National Security Archive

Washington, D.C., December 22, 2015 – The SAC [Strategic Air Command] Atomic Weapons Requirements Study for 1959, produced in June 1956 and published today for the first time by the National Security Archive www.nsarchive.org, provides the most comprehensive and detailed list of nuclear targets and target systems that has ever been declassified. As far as can be told, no comparable document has ever been declassified for any period of Cold War history.

The SAC study includes chilling details. According to its authors,  their target priorities and nuclear bombing tactics would expose nearby civilians and “friendly forces and people” to high levels of deadly radioactive fallout.  Moreover, the authors developed a plan for the “systematic destruction” of Soviet bloc urban-industrial targets that specifically and explicitly targeted “population” in all cities, including Beijing, Moscow, Leningrad, East Berlin, and Warsaw.  Purposefully targeting civilian populations as such directly conflicted with the international norms of the day, which prohibited attacks on people per se (as opposed to military installations with civilians nearby).National Security Archive Electronic Briefing Book No. 538, December 2015

List of Cities

Excerpt of list of 1200 cities targeted for nuclear attack in alphabetical order. National Security Archive, op. cit.

From the Cold War to Donald Trump

In the post Cold War era, under Donald Trump’s “Fire and Fury”, nuclear war directed against Russia, China, North Korea and Iran is “On the Table”.

What distinguishes the October 1962 Missile Crisis to Today’s realities:

1. Today’s president Donald Trump does not have the foggiest idea as to the consequences of nuclear war.

2, Communication today between the White House and the Kremlin is at an all time low. In contrast, in October 1962, the leaders on both sides, namely John F. Kennedy and Nikita S. Khrushchev were accutely aware of the dangers of nuclear annihilation. They collaborated with a view to avoiding the unthinkable.

3. The nuclear doctrine was entirely different during the Cold War. Both Washington and Moscow understood the realities of mutually assured destruction. Today, tactical nuclear weapons with an explosive capacity (yield) of one third to six times a Hiroshima bomb are categorized by the Pentagon as “harmless to civilians because the explosion is underground”.

4.  A one trillion ++ nuclear weapons program, first launched under Obama, is ongoing.

5. Today’s thermonuclear bombs are more than 100 times more powerful and destructive than a Hiroshima bomb. Both the US and Russia have several thousand nuclear weapons deployed.

Moreover, an all war against China is currently on the drawing board of the Pentagon as outlined by a RAND Corporation Report commissioned by the US Army  

“Fire and Fury”, From Truman to Trump: U.S Foreign Policy Insanity

There is a long history of US political insanity geared towards providing a human face to U.S. crimes against humanity.

Truman globalresearch.ca

On August 9, 1945, on the day the second atomic bomb was dropped on Nagasaki, president Truman (image right), in a radio address to the American people, concluded that God is on the side of America with regard to the use of nuclear weapons and that

He May guide us to use it [atomic bomb] in His ways and His purposes”. 

According to Truman: God is with us, he will decide if and when to use the bomb:

[We must] prepare plans for the future control of this bomb. I shall ask the Congress to cooperate to the end that its production and use be controlled, and that its power be made an overwhelming influence towards world peace.

We must constitute ourselves trustees of this new force–to prevent its misuse, and to turn it into the channels of service to mankind.

It is an awful responsibility which has come to us.

We thank God that it [nuclear weapons] has come to us, instead of to our enemies; and we pray that He may guide us to use it [nuclear weapons] in His ways and for His purposes” (emphasis added)

The original source of this article is Global Research

Copyright © Prof Michel Chossudovsky, Global Research, 2020

SYSTEMATIC CENSORSHIP: GOOGLE BANS TSARGRADTV’S YT CHANNEL AND ENTIRE ACCOUNT

South Front

In the very early hours of July 28th, the YouTube channel of TsargradTV was entirely banned, without an explanation.

“Now, until the situation is fully cleared up, instead of an official channel with high-quality video content, YouTube shows our viewers a black plug. The million-strong audience of Tsargrad, in fact, was cut off from the truth, which we were not afraid to speak directly on the air.”

TsargradTV is suing YouTube over its channel being closed.

“We have not received any alerts, notifications or strikes from YouTube. Moreover, the administration of the service still does not explain the reasons for the blocking. They simply refuse to get in touch with us, so we plan to resolve the conflict in court,” said the editor of the TV channel Daria Tokareva.

In addition, Tsargrad is preparing an official appeal to the YouTube administration demanding the restoration of the channel.

The largest media outlets wrote about the blocking of the Tsargrad TV channel on YouTube. Comments on the decision of the administration of the service appeared in a number of telegram channels, dozens of accounts on social networks.

Google, however, has chosen not to enter in any sort of discussion with TsargradTV.

Only in an interview with the Moscow city news agency did the press service of Google say the following:

“Google complies with all applicable sanctions and trade compliance laws. If we find that an account is in violation of these laws, we will take appropriate action.”

As such, Google simply said that it adheres to US sanctions on the territory of Russia.

As such, Tsargrad’s entire Google account was also blocked.

Systematic Censorship: Google Bans TsargradTV's YT Channel and Entire Account

“Your Google account has been locked and cannot be restored, due to a violation of export laws. If you’ve any queries, refer to a lawyer.”

The reason for blocking of the accounts allegedly was “violation of export laws.”

According to SocialBlade, the channel had 1.06 million subscribers the day before the block.

At the same time, the YouTube channel of the Two-Headed Eagle Society, headed by Konstantin Malofeev, the founder of Tsargrad, was also blocked.

YouTube’s notice reads: “Blocked for violating community guidelines.”

The Tsargrad channel, which appeared in 2015, positions itself as “the first Russian conservative information and analytical TV channel,” since the end of 2017 they stopped broadcasting and completely switched to online.

At the same time, in the fall of 2017, Malofeev created the “Two-Headed Eagle”, which he defined as “a society for the development of Russian historical enlightenment”; its goal is to promote monarchism and the history of pre-revolutionary Russia.

Malofeev himself has been under the sanctions of the European Union, the United States and Canada since 2014 due to accusations of financing the military conflict in eastern Ukraine.

SouthFront itself was recently banned on YouTube without a due explanation, and the support team continues the struggle against censorship.

MORE ON THE TOPIC:

BRITISH ESTABLISHMENT NEW FEARS: RUSSIA WEAPONIZES ‘FUNDAMENTAL NIHILSM’

Source

22.07.2020 

British Establishment New Fears: Russia Weaponizes 'Fundamental Nihilsm'

On July 21st, the UK’s Intelligence and Security Committee of Parliament (ISC) released a report specifically on Russia and the challenges it presents, as well as recommendations on how to deal with it. [pdf]

The ISC makes a number of points, mostly focused on the presumed Russian intervention in the UK political and economic life. They are:

  1. Russian influence in the UK is the new normal. Successive Governments have welcomed the oligarchs and their money with open arms, providing them with a means of recycling illicit finance through the London ‘laundromat’, and connections at the highest levels with access to UK companies and political figures.
  2. This has led to a growth industry of ‘enablers’ including lawyers, accountants, and estate agents who are – wittingly or unwittingly – de facto agents of the Russian state.
  3. It demonstrates the inherent tension between the Government’s prosperity agenda and the need to protect national security. While we cannot now shut the stable door, greater powers and transparency are needed urgently.
  4. The UK is a target for Russian disinformation. While the mechanics of our paper-based voting system are largely sound, we cannot be complacent about a hostile state taking deliberate action with the aim of influencing our democratic processes.
  5. Yet the defense of those democratic processes has appeared something of a ‘hot potato’, with no one organization considering itself to be in the lead, or apparently willing to conduct an assessment of such interference. This must change.
  6. Social media companies must take action and remove covert hostile state material: Government must ‘name and shame’ those who fail to act.
  7. The UK needs other countries to step up with the UK and attach a cost to Putin’s actions. Salisbury must not be allowed to become the high water mark in international unity over the Russia threat.

The entire report is actually just a fraction, since there is a Classified Annex that contains most of the issues that are being discussed and are not available for open access.

Okay, so “What does Russia want?”, according to the ISC:

“The security threat posed by Russia is difficult for the West to manage as, in our view and that of many others, it appears fundamentally nihilistic. Russia seems to see foreign policy as a zero-sum game: any actions it can take which damage the West are fundamentally good for Russia. It is also seemingly fed by paranoia, believing that Western institutions such as NATO and the EU have a far more aggressive posture towards it than they do in reality. There is also a sense that Russia believes that an undemocratic ‘might is right’ world order plays to its strengths, which leads it to seek to undermine the Rules Based International Order – whilst nonetheless benefitting from its membership of international political and economic institutions.”

Russia, according to the report, also wishes to show that it is a “great power” no less than the former Soviet Union, and possibly even more so.

And the UK is a target since Russia “apparently” considers London as one of its top Western intelligence targets. That is primarily because of the good job that the UK has been doing in countering “Russian aggression.”

“This perception will have been reinforced by the UK’s firm stance recently in response to Russian aggression: following the UK-led international response to the Salisbury attack – which saw an unprecedented 153 Russian intelligence officers and diplomats expelled from 29 countries and NATO – it appears to the Committee that Putin considers the UK to be a key diplomatic adversary. The threat to the UK – and any changes to this following the actions taken in response to the Salisbury attack – is described in this Report, together with the action that the UK Intelligence Community is taking to counter those threats.”

The report provides several areas that need improvement in terms of the fight against Russia:

  1. The Government Communications Headquarter (GCHQ) assesses that Russia is a highly capable cyber actor with a proven capability to carry out operations which can deliver a range of impacts across any sector. It’s allegedly been doing so since 2014, including GRU agents carrying out alleged phishing operations against UK government departments.
  2. The spreading of disinformation (by which we mean the promotion of intentionally false, distorting or distracting narratives) and the running of ‘influence campaigns’ are separate but interlinked subjects. An influence campaign in relation to an election, for example, may use the spreading of disinformation, but may also encompass other tactics such as illicit funding, disruption of electoral mechanics or direct attacks on one of the campaigns (such as ‘hack and leak’). Equally, the spreading of disinformation is not necessarily aimed at influencing any individual outcome.
  3. Whilst the Russian elite have developed ties with a number of countries in recent years, it would appear that the UK has been viewed as a particularly favourable destination for Russian oligarchs and their money. “What is now clear is that it was in fact counte-productive, in that it offered ideal mechanisms by which illicit finance could be recycled through what has been referred to as the London ‘laundromat’.

The report emphasizes that Russia currently poses a significant threat to the UK on a number of fronts – from espionage to interference in democratic processes, and to serious crime. It continues  that the response needs to be combined from all UK security and intelligence agencies, government bodies, included with the ministers of government, as well as the ISC. This will require renewed doctrines, more and improved projects.

And this will not be an easy feat:

“As already noted, the Russian government is an accomplished adversary with well-resourced and world-class offensive and defensive intelligence capabilities. The well-publicised mistakes Russian operatives made in Salisbury, and later in trying to infiltrate the Organisation for the Prohibition of Chemical Weapons (OPCW), have led to public speculation about the competence of the Russian Intelligence Services (RIS), and the GRU in particular. Whilst these attacks demonstrate that the RIS are not infallible, it would be foolhardy to think that they are any less dangerous because of these mistakes. Indeed, the likelihood is that the RIS will learn from their errors, and become more difficult to detect and protect against as a result.”

Of course, none of this can be achieved without due support from international partners such as the US, NATO and others.

Russia, however, supposedly can’t rely on allies, at least not as much as the UK:

“By contrast to the West, Russia has traditionally been suspicious of building significant international partnerships. However, we note that in recent years it has been proactive in seeking ‘alliances of convenience’ across the world. This has included deepened defense and security co-operation with China, as a useful partner against the US (going so far as to conduct joint military exercises), increased influence in South America, and substantive engagement in several African countries, including widespread trade campaigns.”

It’s interesting to note that to motivate the need of the expanded campaign against Russia, the report is extensively using such terms as “open source studies”, including some mysterious “credible open source commentary”, and complains about the “fundamentally nihilistic” approach of Russia.

British Establishment New Fears: Russia Weaponizes 'Fundamental Nihilsm'
British Establishment New Fears: Russia Weaponizes 'Fundamental Nihilsm'

Indeed, if one translates the report wording from the mainstream propaganda language to the ordinary English, the British government and special services complain that they have not enough leverages of pressure and instruments to influence Russia and needs to expand clandestine, diplomatic and propaganda campaigns against Moscow. At the same time, London tries to demonize tactical successes of the Russian state to inform the English-speaking audience of its point of view through diplomatic channels and English-language state media like RT and Sputniknews.

Probably, the main point of the concern for London is that in the conditions of the crumbling neo-liberal narrative (due to the global economic crisis, the COVID-19 outbreak and a series of crises in base states for the Euro-Atlantic establishment), the Russian behavior on the international arena became attractive for the part of the European and American population, which is still not fully indocrinated by the mainstream propaganda.

The Russian side has already denied all the accusations provided by the report of the UK Intelligence and Security Committee. Maria Zakharova, the spokesperson for the Russian Foreign Ministry said that it has shown “nothing sensational” and is just “fake shaped Russophobia.”

In response to the report, the Kremlin spokesperson Dmitry Peskov made a statement:

“Russia has never interfered in electoral processes in any country of the world: not in the United States, not in Great Britain, or in other countries. We do not do it ourselves and do not tolerate when other countries try to interfere in our political affairs,” Peskov told reporters.

The head of the international committee of the Federation Council, Konstantin Kosachev, believes that by criticizing Russia, Britain is trying to regain its positions in European politics.

“I am convinced that the reason for the appearance of such an odious report is the attempts of the British authorities to regain the European palm at any cost … And why not lead in Russophobia? While in the European Union, London lost some of its brilliance against the background of the Young Europeans, competing with each other, which of them in exchange for European dividends could ruin relations with our country more abruptly,” he wrote on Facebook.

It’s unlikely that the Russian statements will convince anybody in the British establishment because the main goal of the report was not to find the truth but to set conditions for a further action against Moscow.

At the same time, the content of the entire report is quite funny as the side blaming Moscow for the supposed “fundamentally nihilistic” approach and simultaneously proposing employing various propaganda, intelligence and censorship methods against the alternative point of view. Such complains are only fueling this ‘Russia-styled fundamental nihilism’ among the audience, which still is able to have own critical point of view and like to check facts. This demonstrates a sad tendency of the falling level of competence among personnel (including agents, analysis and propagandists) of the Western special services. These agencies are now forced to be fully in the framework of the neo-liberal, minorities-ruled agenda employing the policy of ‘tolerance’ and ‘inclusivity’ promoted by the globalists. Apparently, personal details of particular personnel have become more important that their skills.

Since the very start of SouthFront work, our team has been repeatedly accused of intervening in various processes in the ‘democratic countries’ and spreading top-notch ‘disinformation’ on the highest level (including  press briefings of the US Department of State and reports by the French Defense Ministry). And we are not going to stop on this. So, if you want to fuel some more ‘nihilism’ and coverage that disturb the Euro-Atlantic establishment and globalists, support our work.

Another Stage In Agressive War Against SouthFront

Source

Another Stage In Agressive War Against SouthFront

After the termination of SouthFront’s Facebook and YouTube accounts, our ill-wishers have moved to attempts to damage or interrupt the work of our website: southfront.org.

Most recently, you may have noticed that every day at about 14:00-15:00 CEST, southfront.org slows down. This happens because this period is often the peak of attacks on the website.

A few examples:

Another Stage In Agressive War Against SouthFront

Another Stage In Agressive War Against SouthFront

SouthFront Team contributes all possible efforts to keep the website operational and apologies for any inconvenience incurred due to the current situation.

SOUTHFRONT OPERATES THANKS TO THE AUDIENCE’S DONATIONS. OUR WORK IS NOT POSSIBLE WITHOUT YOUR HELP.

Since July 1, SouthFront has collected 382 USD. This is 7.6% of the monthly budget needed to keep SouthFront working and further.

Another Stage In Agressive War Against SouthFront

SUPPORT OUR WORK:

SouthFront Is Censored Under Cover of Pandemic

Censorship of alternative media is becoming more widespread in the COVID19 era. This article documents the case of SouthFront.

By Rick Sterling

Global Research, June 09, 2020

Introducing SouthFront

Where do you find daily news, videos, analysis and maps about the conflict in Syria?  Detailed reports about the conflicts in Libya, Yemen and Venezuela?  News about the rise of ISIS in Mozambique?  Original analysis of events in the US and Russia?  SouthFront is the place.

SouthFront is unique and influential, reaching a global audience of hundreds of thousands. They have  opinion articles but their reports and videos are informational and factual. Their website says,

“SouthFront focuses on issues of international relations, armed conflicts and crises…. We try to dig out the truth on issues which are barely covered by the states concerned and the mainstream media.”

Censorship by Facebook and YouTube

A major disinformation and censorship drive against SouthFront was recently launched.  On April 30 the SouthFront Facebook account with about 100,000 subscribers was deleted without warning or notice.

On May 1,  SouthFront’s main YouTube account with over 150 thousand subscribers was terminated. The English language channel had 1,900 uploaded videos with 60 million views over the past 5 years.

While the SouthFront website continues as before, the above actions remove important distribution channels which SouthFront has painstakingly built up.

The censorship has been accompanied by a parallel disinformation campaign promoted by corporate, governmental and establishment “think tank” organizations.  This is in the context where the US State Department’s  Global Engagement Center (GEC) has a direct liaison with Silicon Valley companies and teams focused on “countering the propaganda” from Russia, China and Iran with a current budget of $60 million per year.

In a March 2020 hearingSenator Chris Murphy (D – Conn) lobbied for increased funding and more censorship. He said, “It’s hard to chase one lie after another. You have to actually go after the source and expose the source as illegitimate or untrustworthy, is that right?” Lea Gabrielle, head of GEC, responded “That’s correct.”

When the Senator says “it’s hard to chase one lie after another“, he is acknowledging that it’s often hard to show that it’s a lie. Even more so when it is not a lie. It is much easier for the authorities to simply say the source is untrustworthy- or better yet to eliminate them – as they have tried to do with SouthFront.

False Accusations by Facebook

The elimination of SouthFront’s Facebook account was based on a Facebook sponsored investigation titled “April 2020 Coordinated Inauthentic Behavior Report”.  The 28 page report says,

We’re constantly working to find and stop coordinated campaigns that seek to manipulate public debate across our platforms….We view influence operations as coordinated efforts to manipulate public debate for a strategic goal where fake accounts are central to the operation…. This month we removed eight networks of accounts, Pages and Groups….. Our investigation linked this activity to … two media organizations in Crimea – News Front and SouthFront. We found this network as part of our internal investigation into suspected coordinated inauthentic behavior.”

First, SouthFront is not trying to “manipulate public debate”; they are providing news and information which is difficult if not impossible to find elsewhere.  It seems to be the censors who are trying to manipulate debate by shutting out some voices.

Second, SouthFront does not have “fake accounts”; they have a public website plus standard social media outlets like Facebook and YouTube (until cancelled). Third, SouthFront has no connection to NewsFront nor operations in Crimea.

NewsFront and SouthFront are completely different organizations. They share the name “Front” but that is irrelevant. Does Facebook confuse the New York Times with Moscow Times?  After all, they both have “Times” in their title.

Facebook has shut down SouthFront on the basis of misinformation and smears.

False Accusations by DFRLab

The  Digital Forensic Research Lab (DFRLab) was created by the Atlantic Council, a “non partisan organization that galvanizes US global leadership”. It is another organization which is quick to label alternative foreign policy voices as “Russian propaganda”. DFRLab claims to have “operationalized the study of disinformation by exposing falsehoods and fake news”. They reported the censorship of SouthFront with a report titled “Facebook removes Russian propaganda outlet in Ukraine” with subtitle “The social network took down assets connected to News Front and SouthFront, propaganda websites supportive of Russian security services”.  They reported that the two “demonstrated a close relationship by liking each other’s pages.” As anyone who uses Facebook is aware, it is common to “like” a wide variety of articles and publications. The suggestion that “liking” an article proves a close relationship is silly.

The DFRLab  report says News Front and SouthFront “disseminated pro-Kremlin propaganda in an array of languages, indicating they were attempting to reach a diverse, international audience beyond Russia.”

First, NewsFront and SouthFront are completely distinct and separate organizations.  Second, is there anything unusual about a website trying to expand and reach different audiences? Don’t all publications or outlets do that?  This is a tactic of the new censors: to portray normal behavior as sinister.

Another censorship tactic is to assert that it is impermissible to question the veracity of certain findings.  Thus DFRLab report says NewsFront posted “outright disinformation” when it published a story that “denied the culpability of Russian-backed separatists’ involvement in the shoot-down of Malaysia Airlines MH-17”.  They suggest this proves it is Russian propaganda and false. However, the facts about the downing of MH-17 are widely disputed. For example. one of the foremost American investigative journalists, the late Robert Parry, came to the same conclusion that the MH-17 investigation was manipulated and the shoot-down was probably NOT as portrayed. Parry did many articles on this important event, confirming that it is not “Russian propaganda”.

The Atlantic Council is one of the most influential US “think tanks”. It appears they have created the DFRLab as a propaganda tool to disparage and silence the sources of alternative information and analysis.

Disinformation by European Council “Task Force”   

The goals and priorities of the European Union are set by the European Council.  They are also increasingly active in suppressing alternative information and viewpoints.

In 2015 the European Council created a East StratCom Task Force to “address Russia’s ongoing disinformation campaigns”. Their major project is called EUvsDISINFO. They say,

“Using data analysis and media monitoring services in 15 languages, EUvsDISINFO identifies, compiles, and exposes disinformation cases originating in pro-Kremlin media.”

This organization is part of the disinformation campaign against SouthFront. In April 2019 they published an analysis “SouthFront – Russia Hiding Being Russian“. The story falsely claims that SouthFront “attempts to hide the fact it is registered and managed in Russia.”  The SouthFront team is international and includes Russians along with numerous other nationalities. Key spokespersons  are a Bulgarian, Viktor Stoilov, and an American, Brian Kalman. They do not hide the fact that the website is registered in Russia or that PayPal donations go to an account in Russia. The website is hosted by a service in Holland. It is genuinely international.

EUvsDISINFO demonstrates disinformation tactic of falsely claiming to have “exposed” something that is “hidden” when it is public information. There is nothing sinister about collaboration between different nationalities including Russia. EUvsDISINFO suggests there are sinister “pro-Kremlin networks”.  In reality, SouthFront is a website run by a dedicated and underpaid staff and lots of volunteers.  While the European Council gives millions of dollars to EUvsDISINFO, SouthFront operates on a tiny budget without government support from Russia or anywhere else.

False accusations by US Department of Defense

On April 9,  the Deputy Assistant Secretary of Defense, Laura Cooper, spoke at a press briefing.  She identifies SouthFront by name and accuses them of “reporting that there actually was no pandemic and that some deaths in Italy might in fact have been from the common flu”.

The first accusation is because of the SouthFront article “Pandemic of Fear”. In contrast with the accusation, the article says, “The COVID-19 outbreak is an apparent threat which cannot be ignored.”  The article also discusses the much less reported but widespread pandemic of fear.

The second false accusation is regarding the high death toll in Italy. SouthFront reported the findings of a report from the Italian Ministry of Health which suggested the previous mild winter and flu season had “led to an increase in the pool of those most vulnerable (the elderly and those with chronic illnesses) that can increase the impact of the epidemic COVID-19 on mortality and explain, at least in part, the increased lethality observed in our country.” This is very different than saying the deaths were caused by the common flu. In any case, the findings came directly from Italian health authorities not SouthFront.

In the same press conference, the Deputy Assistant Secretary of Defense says she wishes to “reign in malign actors that are spreading misleading disruptive information”.   The censors claim the higher ground but engage in misinformation and falsehoods as they seek to silence discussion and debate.

Conclusion

There is a coordinated effort to manipulate and restrict what the public sees and hears in both North America and Europe.  Under the guise of “fact checking” and stopping “Russian propaganda”, the establishment has created private and government sponsored  censors to distort and diminish  questioning media.  They label alternative media “Russian” or “pro Kremlin” even though many of the researchers and writers are from the West and have no connection or dependency on the Russian government.

SouthFront is an example of a media site doing important and original reporting and analysis.  It is truly international with offices in several countries. The staff and volunteers include people from four continents. The censorship and vilification they are facing seems to be because they are providing information and analysis which contradicts the western mainstream narrative.

In recent developments, SouthFront is posting videos to a secondary YouTube channel called SouthFront TV. When that was also taken down on May 16, they challenged the ruling and won. The channel was restored with the acknowledgment “We have confirmed that your YouTube account is not in violation of our Terms of Service.”

SouthFront is still trying to have their main channel with 152K subscribers restored. Their Facebook account is still shut down and attempts to disparage their journalism continues. The censorship has escalated during the Covid19 crisis.

*

Note to readers: please click the share buttons above or below. Forward this article to your email lists. Crosspost on your blog site, internet forums. etc.

Rick Sterling is an investigative journalist based in the San Francisco Bay Area. He can be reached at rsterling1@protonmail.com.The original source of this article is Global ResearchCopyright © Rick Sterling, Global Research, 2020

RUSSIAN FOREIGN MINISTRY FINALLY REACTED TO CENSORSHIP ON YOUTUBE AND FACEBOOK

South Front

Russian Foreign Ministry Finally Reacted To Censorship On YouTube And Facebook

On May 20, the Russian Foreign Ministry released an official statement on the censorship of four Russian-language media organizations – “Krim 24” (Crimea 24), “Anna News”, “News Front” and “Riafan” – on YouTube.

The YouTube channels of “Krim 24” (Crimea 24), “Anna News”, “News Front” were blocked on May 19, while the channel of “Riafan” was blocked on April 17.

““Krim 24” TV channel is one of the most popular sources of information on the peninsula. It is a part of Crimea’s largest media holding “Television and Radio Company “Krim” that unites  five television channels, three radio stations, an information portal and two Internet sites. The team of “Krim 24” TV channel traditionally covers the most relevant major news topics in this Russian region.

As a result of the deletion of the Krim 24 account on the Youtube platform, about 30 thousand subscribers lost access to videos that had tens of millions of views. The US platform has taken restrictive measures under the clearly far-fetched pretext of “violating hosting rules.”

The fact that Youtube did not provide any convincing facts explaining its actions, as well as the fact that the appeal of the channel’s team still remains unanswered, is unacceptable,” the foreign ministry said in its statement.

The foreign ministry emphasized that it considers “the actions of video hosting as another act of discrimination against Russian-language media resources by US-controlled Internet platforms that systematically resort to arbitrary censorship of content in Russian.”

The Russian side also recalled that in January 2019, Facebook deleted more than 500 pages related to Russia, including materials from the Sputnik news agency.

“These are just some examples of US Internet censorship of Russian information portals,” it said.

SouthFront cannot but express solidarity with the indignation of the Russian Foreign Ministry. Over the past years, SouthFront has repeatedly become a target of informational attacks, censorship and theft of content.

At the same time, SouthFront recalls that our YouTube channel with over 152,000 subscribers, 1,900 uploaded videos and approximately 60 million views was terminated on May 1.

SouthFront immediately made an appeal of this decision on YouTube and sent requests of informational support to various organizations. We also sent emails to the Russian Foreign Ministry and a number of Russian mainstream media organizations. SouthFront emails and requests were expectedly ignored.

Russian Foreign Ministry Finally Reacted To Censorship On YouTube And Facebook

The reason is simple. SouthFront has no relations with the Russian government system. Russian official bodies and mainstream media do have no influence on the editorial policy of SouthFront: Analysis & Intelligence. Therefore, they have no motive to provide SouthFront with any kind of support or informational assistance. On top of this, SouthFront critically covers the situation and political tendencies in Russia and has never pushed propaganda in the interests of Russia or any state.

In any case, we are glad to see that Russian media organizations that were censored on YouTube and Facebook got support from Russian official bodies.

MORE ON THE TOPIC:

“Truth in America R.I.P.”: In America there is only Official Truth, and It’s a Lie.

By Dr. Paul Craig Roberts

Source

In “freedom and democracy” America there is only official truth, and it is a lie.  A person or website that speaks real truth is shunted aside as a “conspiracy theorist,” “Russian agent,” “racist,” “anti-semite,” or other such name with the purpose of discrediting the message and the messenger.  

For example, when I told the truth that Russiagate was a hoax, which it has proved to be, an anonymous website, possibly a CIA or NATO operation called “PropOrNot,” included this website among its fake list of 200 “Russian agents/dupes.”  The Washington Post, a believed long-time CIA asset, hyped the PropOrNot revelation as if it were the truth.  With “Russiagate” in full hype, the purpose was to scare readers away from those of us who were exposing the hoax.

When in a book review of one of David Irving’s World War II histories I reported his finding that many Jews were killed by Nazis, but that the holocaust that took place was different from the official story, Zionist agents at Wikipedia put into my biography that I am a “holocaust denier.”  Simply reporting a historian’s findings in a book review was all it took to be labeled with a name that in Europe can mean a prison sentence. Does this mean I cannot risk ever again traveling to Europe where Zionists on the basis of this spurious claim could have me arrested?

Because I investigated the Israeli attack on the USS Liberty, interviewed many of the survivors, and reported the factual story, I was branded an “anti-semite.” 

Because I reported conclusions of scientists, architects, and engineers about 9/11, I became a “conspiracy theorist.”  In other words, in America today any dissent or merely the reporting of dissent, no matter how factual, is not tolerated.

The way those with agendas control the explanations is by shouting down those who provide objective accounts.  Social media is part of the censorship. Explanations out of step with official ones are labeled “abusive,” and in “violation of community standards.”  In other words, truth is unacceptble. Two weeks ago the Unz Review, a widely read website with dissenting views was kicked off of Facebook for being in violation of official opinion.  The same thing happened to Southfront.

Everyone who uses social media is by their use supporting censorship. Facebook imposes fascist censorship in order to protect official explanations.  The presstitutes and universities do the same.  In America truth has lost its value.

Even a public health threat like coronavirus is politicized.  One would think that there would be an interest in accurate information is order to know what steps to take and which treatments offer promise.  But that is not the case. If you are a Democrat you want the economy kept closed in hopes that a bad economy with people out of work and small businesses ruined will defeat Trump in the election.  If you are a Republican you want the economy reopened ready or not in order to boost Trump’s reelection chances.  Instead, attention should be focused on how to prepare for a successful reopening that can be sustained and not result in a flood of new cases and a second closedown as China has had to do.

If you are Big Pharma, NIH, CDC, or the research professionals dependent on grants from these sources, you want a vaccine, not a cure.  This means a long wait, assuming an effective and safe vaccine is possible.  If you are a doctor involved in treating Covid-19 patients, you want a cure or a treatment that prevents the progress of the disease.  The hydroxychloroquine (HCQ), zinc, and intravenous vitamin C treatments, which have proved to be effective, are  badmouthed by Big Pharma and its minions.  In other words, the profit agenda over-rides health care and the saving of lives.  There are reports that Facebook censures Covid-19 reporting that does not support the line that Dr. Fauci of NIH has taken. 

The FDA is clearing the way for Gilead’s Remdesivir on the back of claims that HCQ, in safe use for decades, causes heart attacks.  It is all about money.  There are no profits for Big Pharma or a chance for patents for Dr. Fauci unless inexpensive HCQ, zinc, and Vitamin C can be sidelined.  

The race for a vaccine is on as everyone wants the profits from the patent.  Instead, effort should go into testing and refining what appear to be cures or at least treatments that prevent the virus’ progression.  A vaccine might be iffy, and if the process is rushed people could be in danger from the vaccine as well as from the virus.  

Covid-19 is now a big business for the pharmaceutical corporations, for bankruptcy lawyers, for fat cats who can buy up bankrupted businesses, and for labor service providers who will hire laid-off workers and lease them back to the firms that laid them off for a fee less than the cost to the firms of full-time employees.  Many interests will be served but not that of the public.

FACEBOOK REMOVES NEWS OUTLETS IN LATEST ORWELLIAN PURGE

Source

12.05.2020 

Facebook Removes News Outlets in Latest Orwellian Purge

Written by Dave DeCamp; Originally appeared on AntiWar.com

Over the past three years, Facebook has been removing accounts for participating in what they call “coordinated inauthentic behavior” (CIB). According to Facebook’s head of cybersecurity policy, the Orwellian term refers to when “groups of pages or people work together to mislead others about who they are or what they’re doing.” Facebook takes down accounts for CIB due to “deceptive behavior” not for sharing false information. In the latest purge, Facebook removed accounts from two news outlets, SouthFront and News Front.

The two outlets have no affiliation; the only thing they share besides the word “Front” in their names is content that does not toe the Western mainstream media line. In its effort to remove CIB and limit “disinformation,” Facebook partners with the Atlantic Council’s Digital Forensics Research Lab (DFRLab). The Atlantic Council is a Washington-based think-tank that receives funding from Western and Gulf State governments, defense contractors, and social media outlets. Some of its top contributors for the 2018 fiscal year include the British Foreign and Commonwealth Office, the Embassy of the UAE to the US, the US State Department, Lockheed Martin, and Raytheon.

Facebook started releasing monthly CIB reports in March that detail the networks and accounts they take down. On May 5th, Facebook released its CIB report for April 2020. The report says Facebook removed eight networks of accounts, pages, and groups engaging in CIB. SouthFront and News Front are included in the first network covered in the report. “We removed 46 Pages, 91 Facebook accounts, 2 Groups, and 1 Instagram account for violating our policy against foreign interference which is coordinated inauthentic behavior on behalf of a foreign entity,” the report reads.

Facebook claims they linked this activity to “individuals in Russia and Donbass, and two media organizations in Crimea – NewsFront and SouthFront.” In a response to the reportSouthFront says the claim that they are based in Crimea is a “blatant lie” that they are willing to “defend in court.” SouthFront says the organization is made up of “an international team of independent authors and experts,” some of whom are from Russia and post-USSR states. News Front, on the other hand, is based in Crimea, but the organization does not try to hide its pro-Russia bias.

In a press release, the Atlantic Council’s DFRLab announced Facebook’s removal of the two organizations. The DFRLab refers to News Front and SouthFront as “two Crimea-based media organizations with ties to the FSB.” The FSB is a Russian security and intelligence agency, a successor to the Soviet Union’s KGB. In its independent analysis of the two outlets, the DFRLab offers little evidence to back up the claim of FSB ties. The analysis only uses a 2017 story from the German outlet Zeit, where a former News Front staffer claims the organization receives funding from the FSB. The DFRLab offers no evidence to link the FSB with SouthFront.

The DFRLab does not make a strong case for Facebook’s removal of the news outlets. The press release says, “While the DFRLab could not corroborate Facebook’s finding of CIB, it also found no evidence to contradict it.”

But using Facebook’s definition of CIB, the DFRLab’s analysis of the two outlets does seem to contradict Facebook’s findings. The pages and users analyzed do not seem to be misleading others or hiding who they are. “Most of the assets that DFRLab had access to did not hide their connection to South Front or News Front. Many of the pages wore their connections on their sleeves, naming themselves as different language versions of the websites,” the analysis reads. News Front is an international news organization with websites in English, Russian, German, Spanish, French, and Georgian and had Facebook pages to reflect that.

The analysis finds what they call “suspicious links” between News Front and ANNA News, another pro-Russia news outlet. But those “suspicious links” are just two former ANNA News anchors who now work for News Front. Facebook removed pages dedicated to the two anchors.

The analysis goes on to address the only connection between SouthFront and News Front, and probably, the real reason why they were removed from Facebook. Both outlets share stories that go against the Western narrative. The example the analysis seems to take the greatest issue with is stories that take into account Russia’s denial in the role in the downing of Malaysian Airlines Flight 17 in eastern Ukraine in 2014. The analysis also points out that News Front accounts shared news stories from Russian-state funded media outlets like RT and Sputnik.

Ultimately, the DFRLab does not provide any information linking SouthFront or News Front’s social media activity to the Russian government and does not give examples of the accounts intentionally hiding their identity. The best they can do is mention some connections to the Russian government the founders of News Front have, but it is nothing they are trying to hide.

The Covid-19 pandemic has caused an increase in internet censorship. YouTube’s CEO recently said they would remove any videos that go against the World Health Organization’s guidelines for the virus. On top of the Facebook ban, SouthFront’s YouTube channel has also been removed without any explanation. Although most of SouthFront’s content is military analysis, some stories they published on Covid-19 were flagged as “disinformation” by a ministry of the European UnionSouthFront published a detailed response to those accusations, pointing out that only three of the 3,000 stories they published this year were found to be “disinformation” by what they call “pro-NATO propagandists.”

SouthFront posted a video asking their readers for support in the wake of the social media bans. For independent news outlets, reach on social media is vital for their survival. SouthFront’s Facebook page had around 100,000 subscribers, and the YouTube channel had about 170,000. SouthFront publishes multiple news stories each day, mostly following updates on wars in the Middle East. One of the website’s best resources is its frequently updated maps.

Other networks removed by Facebook in April include accounts in Iran, Georgia, Mauritania, the US, and Myanmar. Facebook claims they took down a network of accounts connected to Iran’s state broadcasting company, although they provide no evidence to support the claim. Content credited to this network includes a post promoting former presidential candidate and Texas Congressman Ron Paul from 2012. Another example from 2014 is just a news story about Israeli forces preventing Palestinians from praying in al-Aqsa Mosque.

Facebook and its Western government-backed partners will continue to remove accounts each month for engaging in CIB. It will be hard to know if the connections they make to the accounts are genuine. But if the sloppy work they did on SouthFront and News Front is any indication, claims from Facebook and the Atlantic Council’s DFRLab should always be met with skepticism.

Dave DeCamp is assistant editor at Antiwar.com and a freelance journalist based in Brooklyn NY, focusing on US foreign policy and wars. He is on Twitter at @decampdave.

AN IN-DEPTH LOOK BEHIND THE SCENES OF SOUTHFRONT CENSORSHIP

An In-Depth Look Behind the Scenes Of SouthFront Censorship

The situation surrounding the censorship of Southfront on Facebook has turned into a display of the stereotypical Big-tech super villain. Facebook has published a report justifying its actions, which is an egregious, textbook example of fake news. The report contains only disjointed accusations under the cover of meaningless words, and without a single example being presented. Special attention should be paid to the fact that in the full 29-page report, there are no mentions of SouthFront itself, besides the baseless accusations at its outset.

Furthermore, in order to label SouthFront as allegedly official Russian propaganda, Facebook first identifies another media site with a similar name, and then proceeds to emphasize the similarity of the brands. The name of this organization is “News Front”, which indeed shares the word “Front” in its name, yet the similarities end there. News Front is an official Russian organization that is located in Crimea and publicly pursues an acute pro-Russian patriotic informational agenda for a Russian speaking audience.

In the case of News Front, to assert that the site is engaged in pushing fake news or disinformation is also nonsense. There are no hidden “trolls” infecting the weak minds of the citizens of Russia or other countries of the post-Soviet space through devious attempts to manipulate and mold their innermost perception. This is a regular Russian patriotic media site with a declared pro-Russian bias. Having a declared and obvious bias is not a crime in a democratic world.

As for the wider, global, non-Russian-speaking audience, News Front has a minimal presence. So why it was necessary to censor this Russian organization? The answer is now obvious, as described above.

The comparison of the audience of southfront.org and news-front.info by Alexa:

An In-Depth Look Behind the Scenes Of SouthFront Censorship

The comparison of the audience of southfront.org and news-front.info by SimilarWeb:

An In-Depth Look Behind the Scenes Of SouthFront Censorship

The catalyst that led to these actions concern mass complaints made by propaganda units created and funded by NATO, the EU and other Euro-Atlantic organizations. A majority of these propaganda units, like Euvsdisinfo, StopFake, or the Atlantic Council, have offices and representatives in Ukraine and Baltic states. They operate with the designated goal of utilizing both formal and informal tools to undermine the work of independent and non-mainstream media. To achieve their goals, the pro-NATO propagandists often exploit the so-called ‘Russian threat’ concept; however, this merely provides a cover for their aggressive actions to silence and discredit opposing opinions and sources of information they deem to be counter to their own interests.

The reason behind their activity is simple – they must justify their existence in reports to their sponsors. They are constantly and fiercely working to engineer ‘successful actions’ regardless of their validity. In order to continue securing funding to expose and defeat an imaginary enemy, they must create imaginary victories, irrespective of reality.

EXAMPLE 1:

An In-Depth Look Behind the Scenes Of SouthFront Censorship

The real title of the article is “COVID-19 – THE FIGHT FOR A CURE: ONE GIGANTIC WESTERN PHARMA RIP-OFF” (source)

This article is written by Peter Koenig and submitted via Global Research. Peter Koenig is an economist and geopolitical analyst. He is also a water resources and environmental specialist. He worked for over 30 years with the World Bank and the World Health Organization in many parts of the world, including in Palestine, in the fields of environment and water. He lectures at universities in the US, Europe and South America. He writes regularly for Global Research; ICH; RT; Sputnik; PressTV; The 21st Century; Greenville Post; Defend Democracy Press, TeleSUR; The Saker Blog, the New Eastern Outlook (NEO); and other internet sites. He is the author of “Implosion – An Economic Thriller about War, Environmental Destruction and Corporate Greed”, a fictional work based on historical fact and over 30 years of World Bank experience around the globe. He is also a co-author of The World Order and Revolution! – Essays from the Resistance. He is a Research Associate of the Centre for Research on Globalization (Global Research). Global Research itself is run by a group of authors that have advanced academic degrees from respected academic institutions and teach in universities of the United State and Canada.

So, what kind of ‘fake news’ or ‘disinformation’ did Mr. Koenig push in the article? The article provides a critical look at and addresses the concerns regarding the goals of the global pharmaceutical industry, otherwise known as Big Pharma, in the larger context of the COVID-19 pandemic. Are these global corporations not commercial entities that seek to gain larger revenues and increased profits? Yes, clearly so. So, what is wrong with this logic? Furthermore, Mr. Koenig wrote his article based on official statistics and sources.

For example:

“The vaccine that might eventually be applied to COVID-19, may most likely no longer be valid for the next coronavirus outbreak – which, also according to Mr. Redfield, CDC, will most probably occur. A later virus may most certainly have mutated. It’s quite similar to the common flu virus. In fact, the annually reoccurring common flu virus contains a proportion of 10% to 15% (sometimes more) of coronaviruses.”

This is an obvious scientific fact – a specific vaccine acts against a particular strain of virus. Complex vaccines act against several strains, but the accumulated modern scientific knowledge has yet to invent a vaccine that can act against all the possible strains. The converse statement is a falsehood and is aimed at misleading the public.

A biased critic may label as conspiracy the author’s point of view towards the aggressive advertising of vaccines or the need for electronic IDs; however, this very same point of view has been voiced by various politicians or representatives of big business. Even the term ‘New World Order’ which appears twice in the subject text, was itself widely used by the mainstream political establishment, and even presidents of the United States like George H. W. Bush.

However, this did not stop paid propagandists from labeling the article the work of a conspiracy theorist and thus labelling it as disinformation. One could claim that the author asserted a notion of conspiracy, but there was zero disinformation, as the author’s hypothesis was based on scientist fact and common knowledge.

EXAMPLE 3:

An In-Depth Look Behind the Scenes Of SouthFront Censorship

The real title of the article is “WESTERN MEDIA TALKS UP BIG PHARMA’S SEARCH FOR CORONAVIRUS VACCINE WHILE IGNORING USE OF HIGH DOES VITAMIN C TO SAVE LIVES IN CHINA” (source)

This article is written by a well-known international author, Dr. Leon Tressell. The main assertion of the article is that high dose vitamin C therapy apparently helps to deal with acute respiratory disease and viral pneumonia caused by SARS-CoV-2. The article clearly shows that the methods of treating the symptoms caused by SARS-CoV-2 share some commonality with the actions taken to treat the symptoms of respiratory disease and viral pneumonia caused by other viruses. There is no correlation between the effectiveness of a particular drug or method of treatment and its monetary cost. This fact is also universally recognized in the scientific community.

Mr. Tressell writes:

  • Clinical trials using high dose vitamin C therapy in China ignored by Western media
  • New York hospitals now using vitamin C therapy to treat coronavirus patients

Are these false statements? No. These points are demonstrably true.

Indeed, the author states that the “mainstream media, and the scientific and political establishments are completely under the spell of big pharma”; however, in the same article he explains this point of view in detail. This remark is based on his personal point of view (protected by the First Amendment to the United States Constitution) as well as those of scientists quoted in the text. For example:

Dr. Andrew W. Saul, Editor in chief of the Orthomolecular Medicine News Service

Dr. Richard Cheng, an American-Chinese doctor currently based in Shanghai

Dr. Andrew G. Weber, a pulmonologist and critical-care specialist affiliated with two Northwell Health facilities on Long Island

Thus, there is no reason to say that Tressell distributes fake news. In the worst case, the author writes about a valid hypothesis and only once does he make a personal judgment regarding the motives and aims of big pharma. Is this false news or disinformation? Of course it is not. Is some conspiracy theory present here? If one claims “yes”, then that person will have to accept that most of the political establishment of the United States, which also uses the terms the New World Order and Big Pharma are also conspiracy theorists. Surely one statement of the article’s author pales in comparison to the thousands of statements of politicians and top businessmen espousing similar views. How popular does a dissenting view have to become before it is no longer considered a conspiracy theory?

EXAMPLE 3:

An In-Depth Look Behind the Scenes Of SouthFront Censorship

The real title of the article is “WHILE THE WORLD IS IN DISARRAY, COVID-19 IS BREAKING UP RUSSIA” (source)

The article was likely used by the Euvsdisinfo authors either out of a lack of humor, ignorance, or sheer stupidity. This article is a critical review of the political and administrative situation in Russia amid the COVID-19 pandemic in the first part of April 2020. The article provides a critical look at the actions of the Russian government (in particular the Moscow authorities) and points out that, while the COVID-19 pandemic presents a significant public health challenge, the threat of the pandemic may be estimated inaccurately, resulting in the government making poor decisions in dealing with it. The developments in Russia in the second half of 2020 confirmed this analysis. Meanwhile, the article itself regularly refers to scientific and state sources of data and criticizes political and administrative actions of the Russian government. It also looks critically at actions of Moscow mayor Sergey Sobaynin, which at the time went contrary to the Russian legislative system.

Euvsdisinfo labeled the article as conspiracy theory and disinformation. This decision raises some eyebrows. Does NATO really support the actions of the Moscow authorities? If this is the case, perhaps President Putin should consider taking a closer look at the mayor of the Russian capital. Another explanation is that nobody in Euvsdisinfo actually read the article. The aforementioned article regularly refers to publicly available facts and quotes numerous substantiated sources, while providing a critical point of view of the author towards the administrative and political situation in Russia.

The aforementioned articles are all that pro-NATO propaganda organizations have been able to highlight to accuse SouthFront of spreading disinformation. Three articles out of approximately 3,000 published since the start of the year. The attention of such propagandists to SouthFront comes amid the termination of our YouTube channels. These arbitrary and unjustified actions lead us to believe that there is almost no objectivity in the modern world. So, if somebody wants to claim that white is black, he will continue to do so as long as it serves the interests of his sponsors. Nonetheless, in the case of YouTube, the situation is even more surprising. SouthFront released no videos that could be labeled as ‘COVID-19 disinformation’ even theoretically. There were only 3 video infographics on the topic on our YouTube channel. They presented facts and data and did not even feature narration. SouthFront’s YouTube channel had zero active strikes to over 1,900 uploaded videos up until the point of termination.

In this situation, it will be especially interesting to witness how YouTube will react to the developing scandal.

WE CRITICALLY NEED YOUR INFORMATIONAL ASSISTANCE

Please, help us by sharing this message with the global audience. Also, please inform your family, friends, and your social circles about southfront.org as an independent platform covering crucial developments in the Middle East and around the world.

As always, but especially during this uncertain and economically challenging time, your donations are especially important in keeping SouthFront alive.

AngloZionist controlled media bans SouthFront

The Saker

AngloZionist controlled media bans SouthFront

Dear friends,

Here is the email I got in my inbox today:
——-

Dear friend,

Once again, SouthFront faced an unprecedented censorship.

On April 30, our Facebook page with about 100,000 subscribers was deleted without any notifications or an option to appeal the decision:

On May 1, YouTube terminated SouthFront’s channels with approximately 170,000 subscribers. The main YouTube channel in English had over 152,000 subscribers, 1,900 uploaded videos and about 60,000,000 views.

This happened despite the fact that our YouTube channels had zero active strikes. We cover conflicts in the Middle East. This is a sensitive topic. Therefore, we strictly follow YouTube’s Community Guidelines and comply with the Terms of Service. There was no so-called “coronavirus conspiracy” content on our YouTube channels.

SouthFront’s YouTube channels were terminated without any warning. All that we got was a single automated email regarding the termination ofour inactive channel in Farsi “SouthFront Farsi” that included several translations of our war reports. However, even this email provides no details regarding the decision and just claims that “SouthFront Farsi” violated YouTube’s Terms of Service without any elaboration.

For over 5 years of our work, SouthFront repeatedly faced attempts to censor our coverage, analysis and videos. However, the current blatant and illegal ban of our activity is an unprecedented case.

The explanation may be that US authorities ordered YouTube and Facebook to cleanse the media sphere of sources of objective coverage and analysis on the Middle East region as a part of the ongoing preparations for a war with Iran.

We think that the current situation deserves attention of the international public, including the journalistic community beyond individual ambitions of separate media organizations and journalists.

We ask you to cover this situation and, if you have an opportunity, to provide us with informational or juridical help.

Sincerely yours,
SouthFront: Analysis & Intelligence

——-

What can I say?

First, the fact that the AngloZionist controlled media wants to silence SouthFront is a sign of how effective SouthFront’s work has been.  They can wear that as a badge of honor.

Second, I don’t believe that there is anything that should/could be done.  The First Amendment only applies to situation in which the state silences somebody, not when corporations do it.

Third, I strongly believe that we all (those in overt resistance to the Empire) should never become dependent on the good-will or decency of AngloZionist controlled media/hosting outlets.  Expect no decency or mercy from these people, they are servants of Satan, quite literally!

Please try to help SouthFront either financially or by lending them a helping hand.  These are good people, doing an important job and, unlike so many others, they have always repaid us with their faithful support and friendship.

By helping SouthFront you help all of us, including the entire Saker Community!

Please do the right thing.

Kind regards

The Saker

Orwellian Logic Of Corporate Censors & Government Budget Suckers

South Front

Over the past months, SouthFront, among other dissident media and analytical organizations, has been facing an increasing pressure.

In January and February, SouthFront Team became the target of a technical and media pressure campaign from Google because of our independent and critical coverage of the escalating US-Iranian conflict and its negative consequences for the stability of the Greater Middle East. (LINK 1LINK 2)

In March, it appeared that an independent point of view is now terrifying propaganda & censorship structures of the European Union. The developing economic crisis and coronavirus outbreak threw Europe in chaos, smashed the myth about the so-called Euro-Atlantic solidarity and demonstrated the failure of the EU bureaucracy to do something besides sucking budgets and selling sovereignty of European nations to the United States and the global capital. However, instead of facing the reality and starting to work to contain the real problems, EU budget suckers started searching enemies to blame for the disinformation about epic successes of Brussels in fighting against coronavirus.

The European External Action Service named southfront.org among key platforms providing ‘wrong coverage’ of the situation. The Orwellian logic of the European bureaucrats insists that if facts, real developments or history contradict their interests, they must be hidden, bury in oblivion or at least labeled enemy disinformation and propaganda.

In particular, SouthFront: Analysis & Intelligence, was mentioned in a Deutsche Welle article on March 21, 2020. The article “Corona-Desinformation: immer dieselben Muster” mentions SouthFront even before huge-funded RT and Sputnik accusing our organization of spreading fake news about the coronavirus (COVID-19) outbreak and alleging that SouthFront is a part of a Russian disinformation campaign.

Click to see the full-size image

SouthFront cannot talk on behalf of RT or Sputniknews, but in our coverage, we rely on facts. If SouthFront provides some expert opinions, it always explains them using facts and logic.

It is interesting to note that since the declaration of the COVID-19 outbreak a pandemic SouthFront has not criticized actions of European national governments (Germany, France, and even Italy). A couple of times we drew attention of the audience to too emotional actions of US President Donald Trump. On the other hand, we released several indeed critical articles about the internal political situation in Russia. In all articles mentioning the medical and pandemic situation, we were referring official scientific and medical centers: the Robert Koch Institute, the Centers for Disease Control and Prevention, the Statale di Milano University as well as other official and respected bodies from Italy, Spain, Russia and other countries.

In response to this situation, SouthFront sent Deutsche Welle’s editorial staff the following email:

Greetings, Deutsche Welle’s editorial staff!

It has been brought to our attention that our international endeavour, SouthFront: Analysis & Intelligence, was mentioned in a Deutsche Welle article on March 21, 2020.

The article “Corona-Desinformation: immer dieselben Muster” mentions SouthFront alongside with RT and Sputnik accusing our organization of spreading fake news about the coronavirus (COVID-19) outbreak and alleging that SouthFront is a part of a Russian disinformation campaign.

This claim made by the article’s author is itself fake news, which is easy to confirm by taking a closer look at the articles and videos actually published on southfront.org. In its coverage of the COVID-19 outbreak and social phenomena caused by it, SouthFront always references the sources of the data used. These are the Robert Koch Institute, the Centers for Disease Control and Prevention as well as other official and respected bodies from Italy, Spain, Russia and other countries. SouthFront is used to see accusations that we are an Iranian or Russian mouthpiece regarding the Middle East agenda.

SouthFront has never claimed that the COVID-19 outbreak is a result of a conspiracy by  “global backstage elites” or that COVID-19 has been created artificially. Indeed, we shared opinions of Global Research and ZeroHedge on the topic: https://southfront.org/coronavirus-covid-19-made-in-china-or-made-in-america/https://southfront.org/the-real-umbrella-corp-wuhan-ultra-biohazard-lab-was-studying-the-worlds-most-dangerous-pathogens/ with all references to the sources of these opinions. The publishing of these two opinion pieces from other sources does not justify the assertion that SouthFront is itself making these claims. ZeroHedge and Global Research see SouthFront as an independent reliable partner because our relations are fully transparent and noncommercial.

SouthFront’s position is that various influence groups and powers, including Russia, are now using the COVID-19 outbreak to push their own agenda. Incidentally if SouthFront has criticized any official authorities in the framework of pandemic issues, it was in fact the Russian ones: https://southfront.org/while-the-world-is-in-disarray-covid-19-is-breaking-up-russia/https://southfront.org/russia-to-halt-flights-returning-its-citizens-from-abroad-as-tens-of-thousands-still-wait-evacuation/https://southfront.org/mandatory-lockdown-in-russia-is-extended-until-april-30/

SouthFront is an international, crowdfunded endeavor uniting people with various political views from more than a dozen countries. It receives no support from any governments and corporations. We rely only on a comprehensive co-working of our multiple proactive authors and volunteers, and a fact-checking control by our big international team. SouthFront is always open for a constructive dialogue.

The SouthFront team is united by the will to provide comprehensive analysis and independent coverage of key military, survival, political and security developments around the world.

We suppose that the decision to mention SouthFront in the aforementioned Deutsche Welle article was an oversight in that the author did not take the opportunity to check his facts through a closer look at SouthFront coverage. We would hope and do assume that this was not the result of someone directly wishing to harm our organization.

In the interests of professional journalism, we ask you to investigate this situation promptly and remove the fake information forthwith.

Sincerely yours,

SouthFront: Analysis & Intelligence

On April 9, Facebook placed limits on SouthFront’s page due to activities that “don’t comply with Facebook’s policies.” Apparently, this is a first thing of a new wave of war on independent media carried out corporations and bureaucrats affiliated with the global elites.

Click to see the full-size image

We believe all these attacks, accusations and attempts to censor SouthFront are a strong signal that we  are on a right track. SouthFront steadily faces pressure and accusations regarding its coverage: the situation in the Middle East, the US-Iranian tensions, the US-Chinese global standoff, actions of the Russian foreign policy etc. Today, a new global issue appeared – the COVID-19 pandemic, and SouthFront is once again being targeted. This happens despite the fact that SouthFront provides a very careful coverage of the COVID-19 crisis based on facts. SouthFront understands the importance of the pandemic and social economic crisis caused by it.

Regardless of the challenges that we face, SouthFront will continue to do its best to provide you with an independent look at key military, security and political developments around the world.

IF YOU THINK THAT SOUTHFRONT’S WORK IS IMPORTANT, YOU CAN HELP OUR ENDEAVOUR TO STAY ALIVE BY YOUR DONATIONS:

PayPal

Account: southfront@list.ru

Click to donate

Click to donate

DonationAlerts

Donate via VISA, PayPal, Paysafecard, Bitcoin and other options.

CLICK TO DONATE

Tinypass (Piano)

This systems accepts all types of cards, PayPal, Amazon Payments, bitcoin (FAQ is under the main text, in P.S.)

You can subscribe for a monthly donation of $15 (or any another amount) OR make one time donation by clicking buttons below

Orwellian Logic Of Corporate Censors & Government Budget Suckers
Orwellian Logic Of Corporate Censors & Government Budget Suckers
Orwellian Logic Of Corporate Censors & Government Budget Suckers
Orwellian Logic Of Corporate Censors & Government Budget Suckers
Orwellian Logic Of Corporate Censors & Government Budget Suckers
Orwellian Logic Of Corporate Censors & Government Budget Suckers

Patreon

Donate via SouthFront’s Patreon account (click here)

Orwellian Logic Of Corporate Censors & Government Budget Suckers

SouthFront: Analysis & Intelligence Team

%d bloggers like this: